Urettferdigheter

Er noe av det værste jeg vet.. Hvis noen blir behandlet annerledes.. det er vel ingenting som får meg så sint
som det..
Hvis noen blir mobba, satt utenfor , det er helt forferdelig,,
Skulle ønske vi mennesker kunne begynne å se lengre en nesa rekker rinnimellom ..
Her forrige dagen når vi var ute og gikk , og gikk forbi skolen satt det ei jente på en sten ,
helt alene,, hun så veldig lei seg ut og tipper hun var kanskje 12 .. skolegården var full av andre barn som lekte og ropte
og var i full babluba… Jeg vurderte om jeg skulle gå bort til henne og spørre for hun så veldig lei seg ut …
Men en lærer kom i full fart mot henne ,, og jeg tenkte ” så bra hun er sett “..


Og det er så viktig ,,, i den alderen , begynnelsen av tenårene ,, vel hele tenåringsperioden,,
Husk å se dem .. prat med dem . Jeg er jo ikke sikker på hvordan trenårings gutter er
mot hverandre, men jeg kan iallefall si at jenter de kan være helt grusomme..
Og jeg mener helt GRUSOMME.. så man får lyst til å ikke være der,, ende livet sitt,, får varige arr…
Så i dag ble det et innlegg om Prat med barna.. ikke gi dere .. Lukker de seg inne og stenger seg inne på rommet..
Javel sitt der og skravl til de prater da,, om det tar 4 timer eller flere døgn ,, vær der,, de gir seg tilslutt…
Og når en tenåring begynner å bli stille , da er det som regel noe galt..
Vel altså jeg har ikke noe utdannelse eller noe som helst i foreldre opplegg .. har bare vært mamma ,
og husker så alt for godt hvordan det var og være tenåring selv…

Så igjen Prat med barna.. legg vekk mobilen,skru av tv’n og lytt !!

Puhh måtte bare få det ut …
Ellers i dag blir en litt rolig søndag,, kneet krangler.. vel alt krangler hahaha
Er vel sånn ved værforandring.. “kjenner det på gikta ” hihihihi
Men Alexandra og svigersønn kommer i dag på fersk suppe , så det kommer
oppskrift og bilder på hvordan jeg gjør det etterpå .)
Ha en superfin Søndag og gå en fin tur da vel ,kanskje dere ser noe fantastisk fint !!

Prates senere da 🙂
Og igjen takk for at dere leser ❤️ ❤️

4 kommentarer
    1. Litt sent , men jeg leste det nettopp og jeg syns du er så klok Linda . Det er så sant skrevet . Håper noen tar det til seg .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg