Turbulent

En litt sørgelig morgenstund her… Ei jeg kjenner tapte dessverre kampen i går mot kreft.. Hun var den ene grunnen til at jeg startet bloggen min..
Jeg ville inspirere henne til å få lyst på mat..kanskje orke å lage noe.. Det begynte jo med facebook, at jeg la ut bilder av middagen min ..
Og deretter bare fortsatte det. Og plutselig var jeg på Blogg…
Jeg liker å blogge om mat, og håper jeg kan inspirere mange til å tilbringe noen timer på kjøkkenet og lage
god mat fra bunnen av.. Det er ikke noe vanskelig, det tar bare litt tid og kjærlighet..
Og det å kunne sette seg ned rundt bordet med familie,venner,de du er glad i .. Og skravle ,nyte maten og bare la inntrykk synke inn…
da er de timene du tilbrakte på kjøkkenet Gull verdt…
Og hvis du gidder lag en stor porsjon, frys ned i passende beholdere.. og du har mange gode middager klare i fryseren ,,
Nesten som de lanserte i USA på 50 tallet … TV-Dinner.. og som jada vi også har her nå..
Men her er alt hjemmelaget… du vet hva som er i det.. du vet akkurat hvordan du lagde det…
Sølvfolie former fra Europris er ypperlige å fryse i … skrive på lokket og pop,, du har masse middager..
Men jeg anbefaler å skru av tv’n og prate da … men  men det er opp til enhver altså …
Jeg har som jeg har fortalt før, to fryseskap… Eller et fryseskap og en frysedel som hører til sidebyside kjøleskapet mitt..
Fryseskapet har jeg “råvarer” i,,,

En skuff til svin, en til okse, en til fisk. en til bakevarer og så videre…
og i den som henger sammen med kjøleskapet har jeg ferdige middager ..

Alt fra kjøttboller i tomatsaus,til plukkfisk og mac&cheese, viltsaus,karbonader etc..

Så hver mnd skriver jeg opp middagsliste,,(som regel første søndag etter den 20)
For en hel Måned…. ja det høres sinnsykt ut .. men  det er liksom et utkast,, jeg kan jo rokere fra uke til uke etterhvert…
Men da vet jeg hva jeg skal handle,, (prøver å handle kun en gang i uka) tar storhandel i Sverige..

Jepp jeg er en av de som drar på “harrytur” en gang i mnd,, og det sparer jeg veldig mye penger på . Alt av kjøtt ,kylling,
middager blir kjøpt der… her hjemme kjøper jeg kun grønnsaker,melk, sånne ting..
Når man er trygda i Norge så har man ikke god råd… så sverige, matlaging i store porsjoner og frysere har hjulpet oss masse…
Da kan vi faktisk kose oss…

Off dette ble et rart innlegg igjen ,,,

Håper jeg kan inspirere noen fortsatt og at dere tar vare på hverandre,, Plutselig så er det liksom for sent !!

Mange tanker går til dere i Odda

Rødt hjerte Emoji ❤️

Ta vare på hverandre

3. adventsglede | AGrete's Blog

 

 

2 kommentarer
    1. Dette var ikke noe rart innlegg, det var fra hjertet, og et fint budskap. Trist å høre om venninna di, det er vondt. Omtanke herfra. Veldig glad du begynte å blogge, som sagt du har fine budskap, og god mat og inspirasjon er ikke å forakte ❤️ Klem

    2. Fint innlegg dette Linda, og jeg tror nok du inspirerer flere til å lage hjemmelaget. Leit med venninna di.. 🖤 Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg