Stille

Det er noe med det å våkne tidlig,, Stillheten .. Det er den jeg synes er helt fantastisk tror jeg.
Ingen andre våkne en meg,  Iallefall ikke her jeg bor.. Ikke biler, ingen som prater..

Stille dag 18. mars – “En lørdag med livgivende stillhet” – Strand huskirker
Helt nydelig,, Til daglig har vi jo lyder rundt oss hele tida.. Vi skulle blitt flinkere til
å skru av ting.. Radio,tv,mobil,. Hmmm ganske utenkelig å skru av mobilen altså, det kan jeg være enig i …
Men hadde vel ikke gjort noe om vi ikke var tilgjengelig 24/7…
Husker før når jeg var liten og vi skulle sykle til venner..
Nå vokste jeg opp uti skogen i sande altså– 3.5 km til skolen.
Ingen gatelys,ingen naboer.. bare skog.. Så når jeg endelig skulle sykle til noen..
Ei jeg kjente som faktisk bodde bare 2,8  km unna,, ja da ringte man på forhånd, og tok ingen telefonen,
så fant man på noe annet.. Men det var en superhyggelig tid,. Husker godt vi fikk lagt inn telefon tilogmed.
Nå høres jeg ut som jeg er antikk.. men vi hadde tilogmed telefon sentral i Sande..
De damene visste alt !!!
Men det var en hyggelig tid,, Joda vi snødde inne,var uten strøm,hadde  fisker i sittebadekaret for silen
på vanninntaket var litt for storhhulla. så å bade med småfisk var helt normalt..
Hadde også snurredass.. Var 12 år før vi fikk vannklosett.. Og det var jammen i meg stort !!!
Det var i det nye huset mamma og pappa bygde.. der fikk vi egne soverom ,vannklosett og to bad !
Helt utrolig,,
Men når jeg ble 14 ble mamma og pappa skilt.. Mamma flytta til Fjell i Drammen.. Så som 15 åring ble jeg Fjell ramp…
1985 .. Og det var litt av et kultursjokk… fra å komme fra de dype skoger til et sted det var biler,busser og MASSE
mennesker.. den første uka satt jeg bare i vinduet mitt og så på alt sammen …
Og på de årene vi bodde på Fjell skjedde det masse.
Fikk mange nye venner, gjorde mange gale ting.. Møtte gubbers for første gang..
Så joda rivende utvikling..

Men moro var det.. En av vennene hadde en far som hadde hytte på oversida av Hokksund..
Hytte er vel kanskje å overdrive å kalle det .. men for oss var det en SUPER hytte..
Så dit dro vi da, haika fra drammen og opp.. 15 år gamle.. Brodern var jo 18 og hadde vel ikke bil enda men iallefall moped..
Men gud å gøy vi hadde det—

En haug med venner og en bitteliten hytte ..
Og iallefall ikke noe telefon .. kassett spiller med Accept , Iron Maiden ,  Kizz og Ozzy på full guffe–
Vel så full som det gikk an .. hahah ..
Rivende utvikling..
Lurer på om noen haiker i dag?
Eller drar på hyttetur? Eller sykler på måfå —

Jaja detta ble som vanlig mange rare tanker og masse surr..
Heheh godt dere har tålmodighet med meg 🙂
Glad for at dere gidder å lese.. og har en superfin Lørdag så prates vi senere i dag med
Oppskrifter og bilder 🙂

Husk å leve mens du kan !!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg