Stekt Blomkål

Ja i dag er dagen endelig kommet, så da blir de litt forandringer i den vanlige fredags tacoen ..
Vi bytter den rett og slett ut med stekt blomkål.
Smakte vel det første gangen jeg var 16 år, hjemme hos svigermor og svigerfar,
og trodde jeg hadde fått en nydelig gryterett..
Men neida, svigermor lo , og sa her finnes det ikke kjøtt..
Jeg  kikka helt prepleks på henne.. Og fikk oppskriften. 🙂
Det her var noe man pleide å lage under krigen , når det var mangel på det meste.
Regner med den har blitt *Tweeka* litt med åra. er ikke sikker på at fløte og geitost var så vanlig i den før.
Men hvis dere har lyst på kjøttfrie dager, lyst til å prøve noe helt annet så anbefaler jeg den her
på det varmeste..

Her er oppskriften ;   https://linda.blogg.no/stekt-blomkal.html  

Så er det jo også FREDAG i dag,, Yes!! Håper dere alle får en fin helg, kanskje får lada batteriene etter en slitsom uke.
Men uansett ta godt vare på hverandre , stress ned, pust med magan. gå en lang tur.. Klar opp hodet med litt fuglesang og bekkesus..
Venter bare nå på at klokka skal bli halv elleve, så skal svigerinna mi (som er super duper snill) kjøre meg til Drammen Sykehus ..
Så med det over and out from here..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg