Soyamarinert Svinefilet

Oppskrift fra Alexandra i dag, Som igjen vi kan takke Trinesmatblogg for  🙂

Oppskrifter

Også er det bare  pølsefrikasse her .-)

Pølsefrikasse

Så her er Alexandra’s versjon av Trines oppskrift  🙂

 

Soyamarinert Svinefilet


Dette er en super oppskrift jeg fant for noen år siden,Og det er enkelte ganger det bare må en rett med mye smak til .
Og da er denne midt i blinken .

Ingredienser :

1 svin indrefilet
2-3 ss kikoman
4 ss ketjap manis (søt soyasaus)
1/2 lime  (saften)
1/2 rød chili
1 ss revet ingefær
2 fedd hvitløk

Wokgrønnsaker av eget ønske.
Mine i dag ble .
Brokkoli
Gulrot
Sukkererter
Fennikel
Paprika
Asparges

2 pk nudler

Start med å sette stekeovnen på 150 grader over og undervarme.
Finhakk hvitløk og chili, riv ingefæren.
Ha dette oppi en ildfast form, som ikke er alt for vid. Jeg liker å bruke en brødform .


Ha så oppi soyasausene og skvis over lime. Rør dette godt sammen.
Finskjær så svinefileten så du får vekk det verste av sener og hinner.


Gni inn med salt og pepper før du bruner den i stekepanne. Vend den så i marinaden.


Jeg bruker et steketermometer, så dette trykker jeg inn i den tykkeste delen før
jeg putter den inn i ovnen. Om du ikke har termometer skal den steke i ca 30-35 min .

Da denne er satt i ovnen begynner jeg å kutte grønnsakene mine.
Siden jeg i dag bruker brokkoli og gulrot koker jeg denne så vidt

før jeg steker sammen med
resten. Her i huset er vi litt uenige om hvor myke grønnsakene skal være , men det blir
på min måte med litt “crisp”. Da beholder de jo flere av næringsstoffene også 🙂

Nudlene koker jeg litt annerledes en pakken forteller meg. for jeg vil nemlig at vannet skal koke helt bort.
Jeg starter med å helle nudler og alt av krydder i pakken i en kjele og heller over 6 dl vann til 2 pakker.
Rør om jevnlig under kokingen. slik at de plutselig ikke er tørre og svir seg .
Når svinefileten er ferdig i ovnen skal den hvile i ca 10 min, før den skjæres i skiver.
Strø over litt av det grønne dunet fra fennikel og litt koriander før servering .
Nyt 🙂

Så håper jeg dere nyter mandagen og . at dere har hatt en fin dag, og klarer å slappe av og kose dere litt.
Med bena høyt.!  Så prates vi vel i morra tidlig til en kopp kaffe og litt sånt kanskje…
Ha en superfin kveld 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg