Så var det 1

Da satt vi igjen bare med den eldste av de alle …

Telefonen ringte i går efta ved 5 tida. Det var Vikersund Dyreklinikk..
Hun fikk sagt vi har en liten katt her med navn Zuzzy..
Da knakk jeg sammen , og alt etter det ble egentlig tåkete..
Men fikk med meg at hun var skada i bakbena,, (det var feilstilt)
Hun hadde fått bedøvelse, så hiun hadde ikke smerter akkurat da,,
Me nhun lurte på hvilket valg jeg ville ta.. Utifra hva hun sa valgte jeg
å la henne sovne inn..
Jeg var helt ferdig og bare gråt..
Alexandra var her og hun og gubbers gjorde det beste de kunne for å trøste meg
og hverandre… Jeg fikk med meg et eller annet om en bro og en plass,,og en grøft..
Trodde da det var ved motorveien og hun hadde blitt overkjørt..

Fikk hyggelig mail fra dyreklinikken etterpå ..
Der var det også bilder, og faktura og en lang beskrivelse av hva som faktisk hadde skjedd..

Rett ned her har vi jo elva.. Med demninger.. de har nå stengt vannet så det er en dyp grøft/dal
med ganske rette fjellvegger.. Zuzzy hadde da klart å dette ned der.. var visst en som hadde
sett/hørt henne og Modum brannvesen kom med klatreutrstyr og reddet henne opp ..

Hun ble godt tatt vare på til siste slutt.. Og undersøkelser etter på viser at jeg tok rette avgjørelsen med å
la henne sovne inn skrev dyrlegen,. ..
Men , det er så TOMT  !!

Fra å ha 6 katter til nå 1 er helt grusomt.. De blir tatt fra meg en etter en …
Må vel bare tenke som Alexandra sier,, de har hatt et godt langt liv her…
Zuzzy ble bare 10 år…

Men det føles veldig urettferdig… Så nå prøver gamlefar og trøste meg så godt han kan …
Gamle Gizmo er 15, litt vondt i hoftene , ser litt dårlig,, men koser og spiser..
Skal ta ham med til dyrlegen for en full sjekk..
han får værsågod å leve til han blir 25 hvertfall..

Så en trist fredag her … håper deres går bedre… Men kommer med
middagsoppskrift senere i dag…
Livet går videre fordet om det er fryktelig mange motbakker for tida !!!

 

13 kommentarer

Siste innlegg