Pizzahorn

Siden jeg skal i 75 års lag til mamma på koldtbord i dag ,
velger jeg å dele den her med dere ! knallgode å spise med en gang eller putte i fryseren,
ha med på jobb, skole og varme i en mikro eller ovn …Yummy…

Pizzasaus valgte jeg å bruke Gladkokken
sin, for den hadde jeg ferdig i porsjons pakninger fra siste Calzone middag .

Calzone Al’a Gladkokken og meg

Man kan helt sikkert bruke oppskriften på deigen fra calzonene og , men jeg valgte denne:

Ingredienser:

400 gr hvetemel
1 ts salt
1 ts sukker
25 gr  fersk gjær
2 ss romtemperert smør
3 dl kald melk

Bland de tørre ingrediensene i en bolle og ha i kald melk , smuldre gjæret og det romtempererte smøret .
Elt sammen deigen (man kan bruke kjøkkenmaskin , jeg brukte henda)
Bland det godt sammen til det slipper hendene, (eller eltekroken)

Dekk til bakebollen og la deigen forheve i 30 min .

Velt deigen over på kjøkkenbenken, del den i to like deler , Bruk kjevle og lag runde sirkler. Bruk en kniv,
eller pizzakutter og del i 8 like store pizzastykker.
Smør på ca 1 ss pizzasaus på hver bit , ha på det du vil av fyll og ha på det vil av ost .
Rull sammen og legg de på  bakepapir på et stekebrett , dekk til med plast og la etterheve i ca 60 min .
Forvarm ovnen til 220 grader over og under varme.

Pensle med et sammenpisket egg og dryss gjerne på noen valmuefrø (evnt sesamfrø)
og stek de på miderste rille i ca 10 -15 min . avkjøl på rist 🙂
Smakte helt fortreffelig !!

 

Jeg brukte stekt bacon, oppkutta skinke stekt med litt løk og jarlsberg revet ost inni … men man kan selvfølgelig bruke hva man vil .
Håper det smaker .)
Ha en superfin kveld ,også prates vi i morra .)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg