Ohh what a lovely day!

Jada torsdag og snø og bare -3 .. kan nesten ikke bli bedre da.. og i dag skal jeg nemlig få lov å være med
ut å gå tur med gubbers og Vincent igjen 🙂 Ohh happy days !
Gleder meg som en liten unge..
Skal ikke få opp pulsen, bare tusle forsiktig , ikke stresse , og ikke bli sliten .
Men ting begynner sakte å skli tilbake til normalen..
Gubbers har vært kjempeflink og varta meg opp i alle bauger og kanter men nå er det snart nok altså–

Så starte veldig forsiktig og ta det med ro.. snu i tide..
Men hvert bitte lille museskritt er bedre en å sitte inne 🙂

Frisk luft i nesa, roser i kinna , fulger som synger , ekorn som hopper, og
en helt tullete Vincent.. hiihihi

Så små gleder.. ellers så er det jo faktisk torsdag da.. snart helg og greier.
Gleder meg til den og jeg.
Man må nemlig ta hver minste lille ting som skjer og smile av det, lage noe positivt..
Alt rundt oss er nelig bare negativt om dagen .. Corona, strøm.. Sultne barn, slåtte barn..
Drap, økokrise..
Nei vettu hva.. POSITIV inputt er det vi trenger, vi trenger noe å smile av,
Feks en liten kattunge som leker med julekuler fra treet..
et ekorn som samler mat og knatrer avgårde..
bare snøen som faller og dekke rover alt det grå/sorte..
Bare det er positivt.. og for de som er så heldige og kan få lov å måke den snøen
(jeg har lovt alle å la vær)
Ja så tenk på at hvert eneste spadetak er trening.. trening for kropp og sjel,,
Hver eneste muskel smiler når du bruker den ..
Og ikke minst, hyggelige naboer du kan slå av en prat med,.. kanskje utveksle noen
tanker med.. smile og le,,
Og da har man kommet langt da.. Da har fått trening, vært sosial.. gjort noe kjempenytting..
Og da er det veldig mye bedre å sette seg ned på kvelden og si ” I dag har jeg vært flink ”
For ja man blir støl og man får vondt , men kroppen vår er lagd for å brukes…
Og det gjør så godt for hjerte ..
Så om du sitter i rullestol eller har vondt i ben eller armer.. prøv.. bare litt..
Og hvis du er en stressa mor eller far som jobber ,, gå ut ta skuffa og nyt stillheten !!

Hmm dagens pep talk det her gitt,,heheh utrolig hva som surrer rundt inni her om morran ,,
Er bare så glad for hver dag jeg våkner og faktisk kan få lov til å nyte dagen ,,
Flere burde sette pris på det.)

Ønsker dere alle en super fin torsdag, smil og lag gode minner.
Så prates vi i kveldinga med en oppskrift.. 🙂
(sikkert reprise mat igjen men pytt pytt .,, godt er det)

Takk for at du leser !!

2 kommentarer
    1. Godt å høre det går framover og at du holder deg unna snømåking 😁😀 en tur ut gjør godt og så lenge en går pent og er forsiktig så blir drt så bra! Her gpr det i juleforberedelser inniblandt måking så fingre ee stive og kroppen er støl, men jeg koser meg med julemusikk, kaffe og gleder meg til julebesøk 😊 Fortsatt masse god bedring 🤗

      1. Tusen takk Schnuppa, tror aldri jeg har vært så flink før jeg altså— helt enestående 🙂
        La fingrene få hvile litt mellom taka da 🙂
        En riktig God Førjulstid .)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg