Nye muligheter !

Jepp hver dag man våkner får man nye muligheter .)
Helt fantastisk. I dag var en mye bedre dag å våkne en i går.
Fuglene kvitrer og sola skinner. Litt sånn syden føelse om morran.
Ikke for det at jeg er så bereist altså. Har vært en gang i USA.
Min første flytur gikk dit. Vi besøkte og bodde hos noen venner vi hadde møtt på nettet.
Jepp, klin gærne. Men gudameg for en fantastisk ferie . Vi pakka kofferter og datter, sparte i 6 mnd.
Og tok flyet til New York, så til Jacksonville.Florida.
Dattra var 8 år, så hun fikk en pang start med engelsk.
Og det gikk helt fint. familien vi bodde hos var helt supre, og vi har fortsatt kontakt med dem .
Den store drømmen er å reise tilbake og besøke dem igjen .
Dette var i 99 så før alt ble så strengt, så dattera var foran hos kapteinen i flyet og fikk kart og greier.
En utrolig fin opplevelse.. Og ikke minst alt vi gjorde der borte..
Gå av flyet, dørene åpna seg og varmen slo i mot deg som en vegg…
Vi reiste i slutten av mai . Så sommer i Florida er absolutt å anbefale.

Vi var i Disney World, Universal Studios, Gatorville,Zoo og ikke minst downtown Jacksonville.
Disney World har jo satt minner for livet.. Når vi parkerte på den ENORME parkeringsplassen:
Begynte både gubben og jeg og grine.. Vi hadde liksom aldri trodd vi skulle få oppleve det der.
Så stort.. og så fantastisk .. “Pure Magic”

Så ja, jeg VIL oppleve Florida igjen , før jeg blir for gammel..
Jeg VIL møte “The Cloutiers” igjen ..
Jeg VIL gå på Walmart igjen !

Så jeg har bestemt meg, nå skal jeg spare så jeg kanskje en dag kan får råd.
Hmm det ble et helt innlegg om Florida det ,.. heheh

Legger ved et par bilder .. de er gamle og kvaliteten så der .. men det er minner .-)

Jeg har også vært så heldig å få vært 2 ganger i Spania. Fantastiske turer. Nydelig mat og minner for livet 🙂
Helt fantastisk der og , lydene , luktene .. stå opp tidlig om morran og se den varme disen …
Mmmm savner litt Spania og altså… Og Paella .. Nydelig mat… og ikke minst Sjangleria …
Det er digg det 🙂

Mange fine minner..
Dagen i dag derimot , blir det matlaging på høyt nivå.
Preppe litt fryser mat 🙂
Så oppskrifter og bilder og alt kommer senere i dag. Ha en fantastisk fin dag alle sammen ..

“Don’t count the days, make the days count”
(Muhammed Ali)

6 kommentarer
    1. Ah ja USA tur ja! Savner alle en kjenner der og for ikke å snakke om Walmart og Target, Dairy Queen og Barns and Nobles 😁 Håper på tur dit igjen en dag jeg og 👍😊 Spania er flott med mye god mat, kunne virkelig tenkt meg en tur til en av de greske øyene og smakt maten der og, samt en tur til Italia hadde heller ikke vært dumt! Er så masse spennende kulturer å utforske 😀 Fortsatt god uke 🤗

    2. Å ha mål og drømmer om fremtiden er viktig 🤩

      Jeg var alltid opptatt av lokal mat da jeg var på tur 👍🏻 Elsker å prøve ut nye ting og bli inspirert til matlaging her hjemme.

    3. Vi skal til New York en dag, det koster vel litt reise og opphold tilsammen – men tiden flyver, etterhvert tror jeg ikke det gjør noe om jeg fratrer life on earth med noen millioner i gjeld, man tar vel ikke den med seg videre? 🤪 God tur til Florida, pakk bagene!! 😘

      1. heheh får håpe man ikke tar med seg den videre nei .-) Vi mellomlanda i New York,,fy farao det er DIGERT!!!Men masse kule bygninger..
        Må nok spare noen år og vi har litt mange dyr til å reise fra dem enda:)
        Men drømmen og sparingen er i gang !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg