Ny uke, nye rampestreker

Og ny ukes meny .. kanskje ikke så veldig spennende ,men her er iallefall
hva vi skal ha til middag en uke 🙂

Dagen i går var ganske så hyggelig , veldig hyggelig faktisk .. Er koselig når datter og svigersønn har tid til
å skravle litt med gamligene..
Og middagen smakte ypperlig (litt selvskryt)
Vi diskuterte verdens problemer , barne oppdragelse, strøm priser .. ja stort sett de fleste temaer..
Jeg er jo fortsatt der , at i det øyeblikket man får et barn , burde enten mor eller far gått hjemme med det barnet iallefall til 2-3 års alderen ..
Og kanskje bare hatt en halv stilling eller ingen stilling til barnet var 12..
Jupp jeg er fortsatt gammeldags, men mener at barn har godt av å få lære ting av mor eller far ,, ikke av stressa barnehagetanter som
har 10 andre som skal pottetrenes og læres ting…,
Jeg har jobbet i barne hage,, og 3-6 års avdelingen var helt ok ,, men spedbarns avdelingen .. Nei
den burde ikke vært der,,
Helt grusomt å levere en 2 mnds gammel baby klokka 0700 og komme og hente den igjen kl 1700..
Hva har man igjen av tid til den babyen da da??
Sånne ting skremte meg da jeg jobba i barnehage.. Derfor tok vi et valg,, vi bodde i blokk, uten bil ..
gubbers jobba og jeg gikk hjemme med dattera til hun var 4— Jeg var dagmamma hjemme innimellom..
men gudameg og dårlig råd vi hadde.. men det gikk rundt.. delvis.. da hun var 4 begynte jeg å  jobbe i barne hage igjen ,,
Men da ble det mere penger.. Jeg skjønner godt greia med at ja man må ha mat på bordet og ikke
minst et bord å ha maten på .. men man må ikke ha villa i holmenkollen, beste instagram bilder.. fetest bil og best looking baby ..
Et eller annet sted gikk det helt galt. !!
Steng internett en mnd ! Se hva som skjer… når man ikke får “likes” ikke kan sjekke hva naboen har på seg før man selv går ut ..
Og hehe ikke minst finne på middag selv … jada det ville gått utover meg og .. foralldel ..
Men jeg tror dessverre vi trenger en reset knapp.. få igjen verdier ,, prate mere sammen ..
Være mere familie..

Huff ble syte innlegg igjen dette.. er ikke helt meninga alstå..
Blir bare bekymret for de som vokser opp med nesa i et nettbrett fra de er 2 ..

Men dagen i dag skal bli ganske rolig,, ut å rampe litt med dattera i efta ,, frem til da ..
smårydde litt, gå tur .. kose meg inne 🙂 Krysse alle fingeren jeg har for ei venninde som har en stor operasjon i dag !!

 

Denna venta på meg da jeg kom ned i dag tidlig 🙂

Zuzzy var nemlig sulten !! heheh fikk masse mat hun 🙂
Ha en superfin dag alle sammen så kommer det oppskrift med bilder og greier i efta/kveld–

Prates da !
Seize the day !

2 kommentarer
    1. Fant ikke noe som var syting her, kalles å sette ting i perspektiv, jeg skjønner veldig godt synet ditt og er i bunn og grunn veldig enig. Jobbet på småbarnsavdelinger selv jeg, og når en baby på noen måneder blir plassert i «institusjon» hvor mor kommer innom for å amme, og resten av dagen blir barnet bare sett til at den lever i vogna si.. nei uff, og så var det statusbarn da, som blir brakt og hentet av en fremmedspråklig nanny som man ikke kan gi beskjeder eller noe til, og foreldrene er for opptatte til at man kan nå dem i deres flotte stillinger og prioriteringer en ikke kan skjønne i det hele tatt. Jeg har blitt så matt mange ganger jeg at situasjonene har blitt utallige.

      1. Tusen takk for at du delte det, føler det litt innimellom som om jeg banner i kjerka liksom..
        kanskje vi burde starte et politisk parti?? hahhaha neida,, men det er helt forferdelig,, vi hadde ikke de “statusbarna” der hvor jeg jobba..
        (På fjell) …huff .. ha en kjempefin dag ! .)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg