Lørdag jo!!

Oppps sov lenge i dag, helt til 8 derfor litt sent blogg innlegg.. Unnskyld for det altså !!
var bare så utslitt i går,, men fysisk sliten er bra sliten , da har man gjort noe fornuftig..
Og joda fikk gått tur, rampa med dattera, pussa vinduer, lagd sauser og  stått på ..
Skal lage en saus til i dag og de proteinrundstykkene jeg ikke rakk i går,,
Men tror nok gubbers må hjelpe til litt ,for de fingrene vil helst ikke gjøre noe i dag,,
Men men enkelte dager er det bare sånn..

Tenkt mye på sånne stressa mammaer jeg altså..blir så lei meg..
Lei meg for barna som vokser opp sånn , og det lille jeg ser er sikkert bare tuppen av isfjellet..
Jeg husker jo hvordan det var når jeg jobba i barnehage og det var i 1995 liksom ..
Tror dessverre ting bare har blitt værre og ikke bedre.. iallefall i byene..
Kan nok hende det er litt annerledes her ute på “bygda” enda..
Ting går litt i Slow motion her enda..

Lurer litt på blant annet, hvor mange foreldre som leser en bok for barna sine i dag?
Synger en sang?? Det er ting som faktisk trengs for å utvikle fantasi hos et barn ..
Ikke bare sette de rett foran Disney Channel eller hva de nå heter alle sammen ..
Spør du et barn i dag hva de ønsker seg av nissen .. er det en stooor sjans for at de sier
“vet ikke ” Eller “ingenting,bare penger”  Og vet du hvorfor ?
Jo fordi de har ABSOLUTT ALT !! .. Jeg ble glad for nye polvotter jeg,, husker
jeg fikk fine røde ,varme polvotter…det var lykke.. selvfølgelig ble jeg mere glad for lego ,
Men de polvottene var fortsatt kjempefine!!

Prøv å gi et par hansker eller strikka votter til en 5 åring i dag..
Nei verden har blitt altfor KOKO.. Og noen må snart finne den stopp kanppen og
restarte hele greia,, kanskje ikke helt tilbake til Steinalder nivå..
Men tilbake til Sunne ,Norske  verdier…. Hygge i hjemmene,,
Kaffe i koppen, skuffekake,, naboer som prater sammen …
Inviterer venner på søndags middag,,, Eller lørdags middag med noe vin til …
Få nesa ut av TV og data .. spill kort.. spill scrabble..
Altså LEV livet mens du har det og tør å gjøre det !!!

oioio ble klaging i dag og det … huff .. Er ikke sint altså , bare veldig veldig skuffet..
Hehhe ..
Neida, lag dere en kjempefin Lørdag og kos dere så best dere kan !! Ta godt vare på hverandre
og nyt dagen til det fulle,, !! Vi prates igjen i kveld med en oppskrift eller 2  🙂

2 kommentarer
    1. Er så sant Linda . Ser unger og stressa mamma eller pappa om ettermiddagen på butikken . Ungene sutrer og er slitne etter en lang dag i barnehagen , og blir dratt med rundt i butikker . Jeg syns synd på både foreldre og barn , og det blir vel stress med mat når de kommer hjem .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg