Litt ødelagt da !

Hihihihi den turen vi hadde i går !! Joda Dokka løypa er sikkert helt fantastisk.
Hvis du vet hvor den er !! For joda begynnelsen er grei. Gå fra parkeringa ved
slalåm bakken ,rett opp ta til høyre inn i skogen ved skiltet.. Begynte bra i full tåke..
Allerede midt i slalåmbakken sa gubbers at “Linda dette er veldig dumt med knærne dine ”
Men jeg er jo som kjent ikke noe som helst sta.. Og siden jeg flytta hit i 2003 har liksom
Dokka løypa og trappene i Vikersund bakken vært sånne uoppnålige mål for meg.
Så jeg hadde bestemt  meg, jeg SKULLE opp…
Så vi traska i vei .. Han spurte mange ganger om jeg var sikker.. Jepp !!
Kom opp til skiltet , tok til høyre inn i skogen , opp en lang bakke til ..
Og der delte veien seg.. Ikke bare i en vei ,, men i 3.
En eller annen i skogsmaskin som har hatt det innmari moro der og
kjørt på kryss og tvers og lagt stier overalt.. Men vi tenkte
“alle veier fører til Rom ” Iallefall så lenge det går oppover..
For målet var jo Hvalsdammen på toppen av åsen .
Hadde også lest meg til at det var 538 høydemeter vi skulle opp ..
Etter maaange feilgåinger så endte i en mørk bratt skog..
Og utallige veikryss senere .. Måtte vi bare innse at Nei
Alle veier fører ikke til Rom .. Og da var knea mine helt skutt ,
og bikkja begynte å virre og ville helst ned og ikke mere opp ..
Da sto klokka mi på 300 høydemeter.. RRRR .
Vi bestemte oss for å sette oss ned, ta en kakao. revurdere og ringe dattera..
Hun har nemlig gått der for ørti år siden .. Og hun kan “tracke ” meg på Google maps ..
Så joda frem med kakaoen og ringte,, hun ble helt forfjamsa stakar.. fant meg på Google,,
Og vi var ikke langt unna toppen .. men midt inni svarteste skauen og i tjukk tåke..
Etter mye frem og tilbake med meg selv., fant jeg ut at NEI. Skal de beina ta meg ned igjen ..
så må vi snu her ! Så det gjorde vi ,,

Bildet tatt på vei ned igjen !


Jeg kom meg da aldri til Hvalsdammen .. et mål jeg må innse at ikke går..
Litt skuffa.. veldig glad for at jeg snudde når jeg gjorde .. men ganske forbanna..
Hadde enda noen giddi å merka den riktige stien !! Så hadde vi kanskje gått
rett på og helt frem til hvalsdamen istede for å surre inn ørti blindveier for å snu ..
Fy til de som har laget den stien .. er man ikke lokal kjent og har friske bein kan man glemme
Dokka løypa.. ALDRI mere !! Så resultatet er vonde knær .. men ganske fornøyd med at jeg prøvde iallefall !

Neste tur blir i flatt terreng hehehhe 🙂

Dagen i dag , kommer til å bli brukt til litt matlaging.. Får middags gjester senere 🙂
Så kose seg på kjøkken dag i dag 🙂
Håpr dere alle har en kjempefin søndag.. Avslapping og kos !!
Ny ukes meny ..

Og nye muligheter i morgen ! men vi prates vel senere ?
Oppskrift og middag kommer vettu ! 🙂 Ha en utrolig fin Søndag alle sammen 🙂

2 kommentarer
    1. Oi, men det må da være noen å kontakte, evt en geografisk temagruppe for denne Dokka på Facebook? Sleng avgårde ei melding, kanskje noen tar tak og får merket opp løypa ordentlig 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg