jammen i meg

Torsdag alt . Og her i mitt lille paradis skjer det ikke så alt for mye..(gudskjelov)
Skal en tur ut på butikken etterhvert, men det er vel det hele..
Jaja de vanlige sysslene som gå tur med voffen og lage mat etc..
Fikk vært på loftet i går og funnet frem litt juleting..Tar den ikke helt ut liksom
Gubben har bursdag den 3 Des , så selve juletreet får vente til søndag 4..

Men fikk opp verdens fineste adventsstake..
Fikk denne av datter og mann for 24 år siden … Og er Sååå glad i den ,,,

Og middag i dag blir …..trommevirvel……….
Alexandras Pasta Carbonara..

I mange år har jeg laget pasta carbonara etter oppskrift funnet på opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt.
Her om dagen kom jeg over en mere tradisjonell oppskrift og tenkte jeg skulle prøve. Denne er til 4 personer

  • 400 gr “fersk” tagliatelle
  • 2 pk skogsbacon
  • 1,74 dl kremfløte
  • 4 eggeplommer
  • 2/3 kopp rever parmesan
  • 1 fedd finhakket hvitlløk
  • salt og pepper

Start med å blande sammen sausen ved å skille 4 egg og ha plommene i en skål/bolle

Det er lettere å skille eggene når de er kalde.
Bland så inn fløten og osten, rør godt.

Ha i hvitløk og pepper og rør om .
Jeg kuttet bacon i mindre strimler da jeg synes det var litt store biter.

Sett på pastavann med godt med salt i vannet.
Sprøstek bacon i en dyp panne.

Når pastaen er ferdig har du den oppi panna.(husk å spare en kopp pastavann)

Trekk pannen av platen og tilsett sausen og rør fort ( gjerne med en stor tang) for å unngå eggehakk.
Tilpass med pastavann for å få en fin konsistens på sausen .

Jeg valgte å steke litt sopp og løk sammen, og noen biffer for å ha sammen med retten. Dette for å få litt mektigere rett.
Jeg brukte 150 gr mørbrad og en sopp per person .

Bon Apetit (hilsen Alexandra )

Så med det så ønsker jeg dere en superfin torsdag .)
Kos dere og ta vare på hverandre i denne litt mørke tida..
Stearinlys og gode lukter 🙂

Vi prates i morra ❤️❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg