Ja ja

Klokka har bikka halv ni på morran, kraft til nydelig suppe i morgen er snart ferdig kokt..

Spratt opp klokka 5 på 6 i dag og følte at jeg hadde forsovet meg. Hadde jo ikke det, men siden jeg allerede sto på gulvet så tenkte jeg jaja..
da får vel lørdagen begynne da… Prøver som sagt og få laget opp masse mat.. Så i morgen blir det en stoor kjele med grønnsakssuppe
(med ekstremt mye kjøtt hihih) Er en litt sånn rar ting jeg fant på selv en gang. suppe lapskaus kalte dattera det, og det er vel et mere treffende ord.
Godt er det uansett . Og igjen helt supert å ha i fryseren.. Hvem lengter ikke etter en asjett rykende varm, velluktende suppe med revet muskatt
og flatbrød ved siden av en kald høstdag… Joda ..
Så dagene frem til operasjon går fort nå.. I dag er det loppemarked ..Så mye å se frem til , men er veldig urolig og nervøs for hva fremtiden bringer..
Har nemlig tenkt litt for mye igjen ,, En ekspert sa det at en vanlig famlilie på 4 kan i januar , februar forvente seg strømregning på 10,000 kr i mnd.
Hvis det her fortsetter som nå,, Og det er etter strømstøtte !!! Hallo …!!!! Hvis vi halverer det da, (siden jeg ikke er så god i matte og strøm,nettleie etc)
Så ender vi på 5000 kr for 2 mennesker (altså meg og hubby ) DET går ikke !..Greit jeg har ved i boden og fastpris avtale på strømmen frem til desember..
Men etter det.. hva pokker gjør jeg da? Allerede nå sitter vi på det minste rommet i huset og alle andre rom er mørklagt..
Vi har varmekabler i hele første etg, og på badet oppe i 2 etg.. Og vi har en peis.. som regel så har vi varmekablene på med nattsenking og det hele ..
På 20 grader.. Og det ekke varmt altså.. Også fyrer vi selvfølgelig masse.. Men hvis vi skal forvente oss strømreging på 5000 kr i mnd,,, det blir altså 4000 mere en vi har nå..
Nei det går ikke..
Så det er mørke skyer i fremtiden.. Jeg er som sagt født positiv ,men  det her gjør det vrient å se lyst på fremtiden ..
Kanskje det er sånn som alle klippa på TikTok sier .. at The End is Near…
Hmm det er ikke helt greit det her altså…
Og vi er ihvertfall to inntekter da, tenk på alle de enslige som sitter i leiligheter i bygårder rundt omkring .. dårlig isolert, og gamle vinduer..
Hmm tror dette kommer til å bli en grusom vinter med alt for mange triste skjebner…

Lurer som sagt på hvor dette skal ende?
Men foreløpig (frem til desember) skla jeg ta en dag av gangen og prøve så godt jeg kan og gjøre det beste ut av den !

Så til alle dere der ute  ! Kanskje vi alle som en faktisk burde gjøre som en god venn av meg sa :  * Mandag 19/9 møter stortinget til ‘’strømdiskusjon’’ kl 12.00
Det blir forhåpentlighvis en stor demostrasjon foran tinget fra kl 11.00, Å HER MÅ VI STILLE OPP !!!!!*

Så tror jeg vil det jeg ! Burde klare å kjøre bil 10 dager etter operasjon .. Så kan ikke DU også tenke på det ,, at skal vi får gjort noe så må vi
iallefall vise at vi står sammen og er uenig om ting !!

Kanskje vi sees der inne ! Håper det !
Ja ble litt klaging i dag og … håper dere synes det er greit?
Ønsker dere alle en superfin lørdag, ta vare på hverandre.. og nyt dagen .)

2 kommentarer
    1. God plan, men tror det er smartere å ta toget fra Hokksund. Da slipper du drit dyre utgifter til parkering i tillegg til alle bommene. 😄Vurderer det selv nemlig, om jeg får det til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg