Inspirasjon

Godt jeg har noen bøker å bla i  🙂
Har lyst til å bake noe spennede og noe jeg har aldri har prøvd før.
Så da var det bare å dra frem hele stablen med kokebøker fra “The Pioneer Woman”


Og bla i vei .. finner sikkert noe spennede inni der..
Kneet mitt ville gå gærne veien 4 ganger i går og er hovent og vondt ..
Så tror kanskje jeg må sitte litt stille ..
Det er jo noe av det værste jeg gjør,men får prøve å finne noe å bake da..
Litt inspirasjon,, Må jo være bedre å stå stille på et kjøkken istede for å rase
rundt uti skogen iallefall .. Så vi får prøve en “ta det med ro dag ”

Er så mye spennede og godt man kan lage.. og finne ut av smaker etc..
Helt fasinert jeg ..
Må vel si at kokke karrieren min begynte absolutt ikke bra.
Flytta hjemmefra på 18 års dagen min .
Da overraska gubbers meg med leilighet han hadde leid.
Superhappy for at vi kunne være sammen hele tida.
Godt han hadde lært litt om mat, for det hadde nemlig aldri intressert meg..
Så han lærte meg å lage hvit saus ,brun saus . skinkesteik., pølsefrikasse..
Ja stort sett maten vi vokste opp med..
Jeg var innmari god på Toro gryteretter.. 😂😂

Men da jeg ble gravid 3 år etter begynte jeg så smått og lage mat fra bunnen av..
Lagde babymat helt fra bunn, og putta på små glass og i fryseren ..
Og så har det vel utvikla seg smått om senn etter det..
Men var vel først når dattera tok over kjøkkenet som 15 åring
(da fikk jeg vondt i fingrene ) Da skjønte jeg vel at jupp da man kan lage veeeeldig mye god mat
fra bunnen av hvis man bruker litt tid..
Så når hun flytte ut så var det jo bare å fortsette..
Og sånn har det jo blitt, elsker å stå på kjøkkenet og lage mat.. og alt fra begynnelsen ..
Utrolig lenge siden det har vært en ferdig sause pose eller gryterett her gitt..
Men for all del , full forståelse for de som gjør det altså —
Bare jeg som ikke har ro, og allikevel står der på kjøkkenet .)

Så da får dere har en superfin Torsdag (snart helg !)
Så dykker jeg ned i bøkene også prates vi etterpå i dag med litt middagstips  🙂
Kos dere ❤❤

4 kommentarer
      1. Noen ganger.. de fleste gangene kjøper jeg en ferdig boks fra Jacobs .. så jada den sausen lager jeg ikke alltid fra bunnen nei .)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg