Hvilke muligheter !

Jupp når det er mandag og uka begynner, har man en haug av muligheter.
Man velger liksom litt selv hvordan uka skal bli.
Hvordan man skal takle ting , om man skal prøve å gjøre det beste ut av ting ..
Om man ser det som et ork, elle rom man ser det som masse kule utfordringer..
Jeg velger alltid det siste.
Jeg er evig optimist og tror på det gode i alle mennesker..
Det er der inne et sted, man må bare lete litt…

Så vi klemmer igang uka med ny ukesplan …

Ikke noe sånne voldsomme utskeielser på kjøkkenet denne uka, og ting som jeg har i fryseren noen dager..
Som sagt , vet du at du får en travel uke, med jobbing, barn i barnehage,skole , lekser,trening..
Javel bruk helga på å lage opp middager da,, og putt i fryser,,Så blir faktisk hverdagen litt lettere…
Jeg har blitt helt Nazi på middagslister,, så jeg vet en mnd i forveien hva jeg skal ha til middag..
Men kan justere under veis eller bytte om dager etc.. men da vet jeg hva jeg skal handle, ta ut av fryser.
Se etter tilbud..

Handle gjør jeg en gang i uka.. storhandel en gang i mnd..
Så i ukene handler jeg stort sett bare grønnsaker,melk ,,
Alt annet er i en av fryserene .. (en til råvarer,en til ferdig middager)
Så vet ikke om jeg når frem til noen her med masinga mi . hehe
Men det er bare å begynne altså.. Livet er letter hvis du slipper å bekymre deg hver dag for
“hva skal vi ha til middag ?? ” …
Og hvorfor ikke sette deg ned søndag kveld da ,med barna og mann?
Sett opp alle ukedagene og lag en liste,,, da vet du hva som skal handles inn ,
Og barna kan være med og bestemme …

Isj … jeg er ganske god på å formane ,.. unnskyld .. Skulle bare ønske jeg hadde gjort
dette selv da Alexandra var liten og jeg jobba, men jeg hadde ikke to frysere.. og var ikke helt god på planlegging..
jaja mat fikk hun iallefall .)
Og nå tar hun jo etterutdanning for å bli lærer i mat og helse i tilegg.. Så noe fornuftig har jeg vel
klart å lære henne 🙂 Veldig stolt av det altså … !!

Ha en superfin mandag alle sammen , gjør dagen til det du bestemmer… SMIL !!
Og gå inn for å gjør noen andre glad? Da blir nemlig du glad og !
Prates etterpå i dag da med oppskrift ,bilder etc:)

 

4 kommentarer
    1. Hei igjen,håper det ikke gjør noe at jeg kommenterer,har ikke blogg selv,men liker å lese.idag skal jeg bake proteinrundstykker,gleder meg.Har hjelp fra to birmakatter hehe.hadde mattilsynet kommet hjem til meg,hadde de nok sterngt kjøkkenet,kattene hjelper meg med alt.ønsker deg og dine en fin kveld.

      1. Åhhhh så koselig , og det er bare hyggelig med tilbakemeldinger.. også så hyggelig at du vil lage protein rundstykker.
        Har akkurat slengt en batch i ovnen her og 🙂 Katter ja,,, klarer meg ikke uten dyr.. og det begynner å bli veldig tomt her med bare to …
        Ha en super fin efta/kveld og kos deg masse med rundstykkene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg