Hvem skal si STOPP

Hvor høyt må vi rope? Hvor mye må vi nekte? Hva skal til?
De som sitter og styrer er folkevalgt.. Ja det er kjempefint… Skal ikke de da tale folkets sak?
Ikke mele sin egen kake…(eller nå hvem sin kake de meler)
Strømpriser,,boligpriser, matpriser, bensin.
Tenk hvor mange som lider nå. Som aldri kommer til å komme inn på boligmarkedet. Som må velge mellom strømregning eller mat.
Vet du hva detta blir for dumt!! Strømstøtte,, Javel , tusen takk. Men hva med matstøtte? barnehagestøtte?boligstøtte?
Det må da for pokker finnes en annen løsning eller?
Der inne sitter det et helt digert bygg fullt av *kloke* hoder, som skal styre og stelle med pengene våre , og vårt ve og vel…
Og hva skjer..Joda alt går rett ut vinduet av valgløfter og store ord..
Altså ja , det er vanskelig å styre og noe måtte skje .. men å gå til valg og si at *nå er det den vanlige mann sin tur*
Hallo jeg føler meg ganske vanlig jeg altså .. Og jeg kan med hånda på hjertet si at Nei jeg har ikke fått bedre råd nå…

Huff ser ut som dette skal bli en sinna blogg.. skal ikke det altså, og jeg har det i bunn og grunn ikke så grusomt.
Men tenker på småbarnsfamilier, de som sitter med en inntekt..
Nå er det høsten , det begynner å bli kaldere, man må begynne å skru på varmekabler,ovner, ha mere lys..
Og jupp strømreginga kommer til å skyte i taket..
Så hvor skal dette ende? Hva må til ?

Hmmm mye å gruble på en tidlig morgen det her altså..I dag skal dagen brukes til å gjøre noe ærender på morrran ,,
Så den vanlige gåturen . Også er det å klemme i vei med matlaging, så ting kan bli klart før opersasjon..
Så i dag skal det lages pølsefrikasse, og fiskegrateng.. Kjekt å ha i fryseren mat 🙂
Og fant vel ut i går at jeg bare kan bestille ny time hos legen og få rekvisisjon til røngetn både på
høyre tommel og håndledd og.. Store smerter der og , og samme type smerter so jeg nå skal operere i venstre…
Jaja come time ,come råd 🙂

Blir vel kanskje smertefri når jeg er noen og 60 🙂
Men så lenge jeg fungerer skal jeg ikke klage og syte …

Så her er det bare og brette opp erma og sette i gang, Håper dere alle får en superfin dag 🙂
Ta vare på hverandre , kjør pent !
Også skravles vi sikkert i morra 🙂

Legger ved et lite bilde av Kongen ( Astrix )

 

4 kommentarer
    1. Ja Linda, hvor skal det ende? Mandag 19/9 møter stortinget til ‘’strømdiskusjon’’ kl 12.00 (kan ikke møte for tidlig, de har jo tross alt ferie til 1/10).
      Det blir forhåpentlighvis en stor demostrasjon foran tinget fra kl 11.00, Å HER MÅ VI STILLE OPP !!!!!
      God bedring, håper vi sees den 19😉

      1. Skal absolutt prøve Halvor..litt usikker på operert tommel situasjon…men ja skal absolutt prøve !! Tusen takk for påminnelsen 🤗

    2. Eg ha sagt det i alle år 🙄 Samma kva parti ein stemme på so hjelpe det ikkje. So lenge det er fleirtalsregjering får ikkje det folkevalgte gjennom sine saker. Men uansett! Det er alltid den vanlige mann i gata lovnader, skjer ikkje. Håplaust! No må du ikkje stressa so fælt før operasjon da 🙈 Du ha sikkert nok i frysarn 😆 La hybelkanine få leva godt medan du blir bedre 😍👍🏻

      1. Hehe slappe av ja..joda det kan jeg nok sikkert prøve en gang ❤️ og ja du har så rett ..huff…Ha en fin fin dag Schnuppa ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg