Hva skal man si …

Ny uke ,nye muligheter… Lå våken i halve natt og bare tenkte,, på hvor urettferdig livet er !
På alle muligheter vi får som vi ikke tar.. På alle ting vi kunne gjort rett ,så valgte vi feil ..
Blir så sint.. Sint på urettferdighet.. sint på at ikke mennesker benytter seg av alle muligheter..
Er ikke ofte jeg er sint .. men ting som har skjedd den siste tiden gjør meg sint..
Nå kommer nok alle kvinner som har kjempet for likestilling, rettferdighet , alt det der til å lynsje meg,
men … Jeg skulle så gjerne ønske at damer som velger å få barn ,kan gå hjemme og passe de barna ..
Ikke sende de i barnehage.. stå på kjøkkenet og lage mat ,og lære barna rett og galt …
Ha middagen klar til gubben kommer fra jobben.. Ha tid rundt middagsbordet med mann og barn ..
Skru av tv’n .. prat sammen om dagen .. ta vare på hverandre…
Jeg vet at det ikke kan fungere sånn som alt er lagt opp i dag..Men JEG personlig tror
faktisk ting hadde vært mye bedre da ..
Familia middag, Middag | Åtte grunner til å ha familiemiddag

Vi burde gå tilbake til å bry oss om hverandre.. besøke hverandre , klemme hverandre.
(vet det er tricky i disse pandemi tider)
Bak en kake til naboen, lag en middag og gi bort ,..

Men verden har blitt et kaldt sted… hvis noen detter på gata ..stopper du og spør om du skal hjelpe?
Hvis naboen trenger hjelp med et eller annet..tilbyr du å hjelpe?
Det er sånne småting som alle skulle gjort…det skulle blitt utlevert et hefte med hva man burde gjøre ..
det burde sendes til alles postkasser…
For verden har visst glemt medmenneskelighet…

Hopp ned fra den høye hesten og begynn å ta vare på hverandre .. det koster så lite…

Huff dette ble et sint innlegg..men sånn går det når gamle kjerringer ikke får sove…

I dag er forøvrig den store stresse dagen ,men det er veeeldig bra for da slipper jeg og tenke .,.
Kjøre til Drammen og hente en superhyggelig Bunny
og snuppen og ha de på koselig middags besøk..gleder meg …

Så til alle der ute .. Gi noen en kake ! en klem ! en telefonsamtale!
Reager !

“prates ”  🙂

2 kommentarer
    1. Helt enig med deg, eller at i alle fall en av foreldrene kan være hjemme. Samme hvilken i grunn, viktigste er alt det andre, bry seg, gode samtaler rundt bordet, god hjemmelaget mat, rett og slett tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg