Hmmm

Sitter her helt i stillheten og funderer,,, Vi mennesker er rare.. Vi ser bare det vi vil se..
Vi sitter inne i våre trygge varme hus , med mat, tv’er. dataer. streaming tjenester..
Bil på gårdsplassen, godteri i alle skap.. Og enser nesten ikke tanke til alle de som IKKE
har det sånn… Jeg sier vel ikke at vi skal gå å være triste hele tiden .
Men kanskje prøve å få opp øya litt? Se litt lengre en nesa rekker..
Istede for å pøse inn penger i de landa som har det helt forferdelig og ta masse
av de menneskene hit.. kan vi ikke prøve å få gjort noe med situasjonen i de landa??
Finne ut hvorfor det ble sånn ? forandre det..
Av alle de pengene som ble samlet inn på årets TV aksjon.. det var MANGE..
Hvor mange av de tror du gikk til stakars barnebruder? For å bekjempe det?
Hvor mange steder i verden akkurat nå, sitter det stakars jenter som blir slått
og gifta vekk i en alder av 12-13…
Jeg har ikke noe fasit for hvordan noe skal blir gjort, men jeg føler på en måte
at vi må forandre måten vi hjelper på ..
Og vi må få opp ØYA, vi må se all den sritten som skjer rundt oss,,,
ikke bare sitte på gjerdet og bekymre oss om vi har råd til den nyeste
iphonen….

Off neida skal ikke lage en politisk blogg her altså.. men synes liksom det er så trist
at vi ikke får gjort noe med ting.. at ting bare forblir det samme , uansett hvor mye vi prøver..
Jaja det var nok syting for i dag tror jeg..
I går hadde jeg det nogenlunde greit.. Fikk det for meg at jeg måtte vaske kattestativ…
Tenkte at når folk er så snille og gi penger på spleisen min så jeg kan få en Maine Coon,,
Så kan den da ikke komme til et møkkete kattestativ..
Så full fraskruing og vasking og skrubbing..
Fikk det rent tilslutt, så nå ligger det deler rundt i hele huset til tørk,,,
Vet ikke helt hvor jeg skal ha det når jeg setter det sammen igjen, for det gjør vondt å se det .
Men, men en dag av gangen og tunga rett i munnen !

Har enda ikke fått vimsa meg til å lage enhauge med gratinerte poteter,,
Så det blir oppgaven i dag,, (trenger det til middagen i kveld)
Og da lager jeg jo elstra mye når jeg først er igang ,så rett
i folie former og inn i fryseren.. Kjekt å ha. en kald vinterdag..
Og gubbers må skjære gresskar i dag så det er klart til barna
skal komme i morgen ,,,
Vi gjør ikke så mye ut av Halloween ,men gresskar lykt må vi ha.,,
Og en gedigen godtebolle…
Og jeg har kommet til den konklusjonen at Halloween er faktsik helt greit…
Før gikk vi jo Julebukk… men i jula har vi jo alt !!! Det bugner av godteri og mat,,,
Men i en mørk og stormfull oktober kveld , er det digg med godteri,, og lykter som
lyser opp og glade barne ansikt… Så Barn , dere er hjertelige velkommen hit ! 🙂

Håper dere alle lager dere en nydelig lørdag.. Tenk litt ekstra på hvor heldige
vi er..  Og hvis dere sakl feste i dag,, fest med måte ! 🙂
Vi prates senere 🙂

6 kommentarer
    1. Finne ut hvorfor det ble sånn? Ingen av disse landene vi snakker om hvor vi snakker barnebruder, tvangsekteskap og etc har annet felles enn islam, det er det eneste alle disse stedene har til felles, elefanten i rommet. For hvert land som ble erobret av islam så går det slik.. det som går galt der, tar de med hit. Den onde sirkel. Ja rent kattestativ må til, får man baby så kler man ikke den med en skitten brukt body, hahaha.. du er snill du, gir gotterier til barna, jeg har ei bøtte vann klar, jeg liker ikke tigging på dørene, knask eller knep og jeg bidrar med knepet, men jeg liker utkledning og sosialt samvær, så her blir det gresskar og heksegryte 😜 kos dere og hils!

      1. Du navnga elefanten,, jeg prøvde bare å gå litt stille i dørene,,Men joda helt enig,,det er der problemet ligger,,,
        Jeg har mange mulige løsninger også ,men ingen av de egner seg som bloggmatriale liksom…
        Men uansett,, Glad i deg jeg 🙂 Hils så masse.. og kos dere i dag og i morgen med vannbøtta:)

    2. Godt poeng i forhold til Halloween, gresskarlykt og bolle er på plass, men barna bør vente til søndag som er dagen. 🎃😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg