Hæppy Søndag

Håper alle har det bra og at ingen er for fyllesyke i dag 🙂
Er jo sånn en nydelig søndag ..Så i dag blir det protein rundstykker baking .
Litt turgåing som vanlig ,og litt normal sysling her inne .
Fikk ikke bygd noe minihus i går i det hele tatt.
Rett etter middag fikk jeg nemlig noen voldsomme magesmerter.
mest på høyre side ,en det gikk liksom et belte over magen ..
Gjorde innmari vondt , kunne sammenlignes med veer..
Men det toget gikk for mange år siden .
Så da var det igang og google innimellom taka ..
Og har jo hørt at gallesteins problmere er veldig vanlig etter Slankeoperasjon..
Og mamman min hadde det når jeg var 15 ish ..
Jeg var da helt sikker på at hun skulle føde og ringte tilogmed den stakars stefaren min og sa det ,,
Huff jeg var ikke noe snill tenåring altså..

Men siden jeg da begynte å google rett på gallestein, skjønte jeg vel at jupp det er nok det jeg har..
Gubben mente jeg burde ringe ambulanse. Men etter hva jeg kan forstå gir de NSAID ..
altså brexidol, naproxen etc .. og som slankeoperert skal man helst ikke ha det..
Smertelindring morfin … hmm meeen bli henta i sykebil, kjørt til hønefoss , få morfin
og bli stranda oppi der … nei takk .. er liksom 3 kvarters kjøring herfra..
Så da var det bare å bite tenna sammen og puste seg igjennom det..
Ringte ogå mamma stakar for å forsikre meg om at det antaglivis var gallestein ..
Noe hun bekreftet på hva jeg fortalte ..
Og 2,5 time senere så slapp det .. sakte men sikkert ,,, veldig støl liksom i magen men helt fin …
Så da blir det vel å bestille time hos legen ,få ultralyd og finne ut om selvdiagnostiseringen min er korrekt .)
Og etter hva jeg leste operer de ikke ut gallen før man har feber og er VELDIG syk,,,

Men i dag er en ny dag og den skal nytes … til det fulle ..
Håper dere også får en fin søndag uansett hva dere gjør..
Husk å leve mens man gjør det !

Prates seinere i dag da 🙂 middagsplanene er klare for lenge siden 🙂

2 kommentarer
    1. Eg har fjerna galleblæra. Det starta med «anfall» iblandt og øka på etterkvart 🙄 Det er seriøst INTENSE!!! smerte 😩 Etter eit år med mange sånne blei galleblæra fjerna. Den treng du ikkje sa legen den gang 🙈 Så få det sjekka. Blir ofte utløyst av fett i mat og sukker, og spesielt jordbær 🤔 måtte eg holda med unna. Kan ofte få det etter stort vekttap ja. Lykke te 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg