Hæppy Lørdag alle sammen

Fuglene koser seg ute, katta sitter inne og kvekker,, Og kaffen er varm ..

Tidlig om morgenen ,men gud å stille og rolig. Bare digger den måten å starte dagen på

Da går liksom resten av dagen så greit. Husker når jeg jobba , så sto jeg opp 1 time tidligere
en jeg egentlig måtte,bare for å nyte stillheten litt før kaoset begynte..
Jeg er vel sikkert litt rar der og 🙂

I dag blir det Ytrefilet med pasta her.
Enkelt og godt , og smaker nydelig med et glass vin til .)

Ytrefilet med pasta

Begynne med 1 boks Creme Fraiche i en kjele med : 4 dl kremfløte, 1 finhakket hvitløksfedd og litt under en halv parmesan.
Dette putrer og koser seg på middelsvarme.
Kutt opp sopp (champignon,portebello,aromasopp)
ca mengden du bruker til soppstuing. Stek dette i panna med godt med salt og pepper. Ha oppi sausen.
Så steker jeg ytrefilet(first price,1 til hver) Fres den på hver side og inn i ovnen på 200 grader.
Kutt opp noen brokkolibuketter og litt cherry tomat.
Kok pasta etter eget ønske,og ha brokkoli i vannet med pastaen. Smak til sausen med salt,pepper og en dæsj kalvefond.
Ta biffen ut av ovnen, la hvile i  2 minutter skjær i skiver , dander .)

Og ellers er det vel ganske stille og rolig i hakkebakkeskogen 🙂
Vi nyter hver dag her på vår lille flekk, og er stort sett fornøyd med livet..
Hånda begynner å bli veldig bra igjen . Litt smerter i ny og ne,,
(gjorde litt mye i går) Men blir liksom  bare støl vondt.. Ikke de smertene
jeg er vant til å ha der..Stinga er tatt og det ser helt bra ut 🙂
Men vet ikke om jeg vil la de gjøre det samme på høyre tommel altså..
Så vanskelig ting var med venstre i gips .. tør jeg ikke tenke på høyre, siden jeg er
høyrehendt. Så litt tid i tenkeboksen med det,…

Ha en kjempefin dag der ute 🙂 Gjør noe koselig for noen .Behøver bare være et smil,
eller en tlf.. Eller en klem 🙂
Uansett kos dere og nyt lørdagen så prates vi i morgen til Mosters Sorte Gryte❤️🤗

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg