Final Countdown

Jepp siste innspurten nå… 3 dager igjen .. Så nå skal det vaskes,bakes og lage mat 🙂
Og kanskje få på plass resten av høst pynten ,,
Men først av alt i dag går turen til verdens beste frisør Studio Glow  i krokstadelva🥰
Jeg behøver jo ikke ha grå ettervekst fordet om jeg er over 50 ,
Etter det blir det vel litt handlings når jeg først er på det store senteret..
Så går turen hjem for å ta grundig fredagsvask..
Middag i dag blir rimelig enkelt, rett fra fryseren,
Og det er det jeg terper på hele tida. Når man har det travlet i hverdagen , og hvis man har små barn etc,,
Bruk helga på å lage mange forskjellige middagsretter , fyll fryseren , ta opp middag om morran , så kan det bare varmes
når man kommer sliten fra jobb og barna har vært i barnehage,skole ..og vips noe som tok 30 min,en time før .
Varmer seg selv mens du prater med barna og puster litt…
Det er så verdt det !

Skulle ønske jeg kunne ta en ropert og hyle ut over hele Norge at man burde bli flinkere til å lage mat ,,
Flinkere til å lage ting fra bunnen, flinkere til å tilbringe dyrbare minutter sammen med barna og mannen ,,
Livet er ikke hvor ny bil du har.. hvor mange ganger du har vært i syden.
Hvor hytta de ligger, hvordan sofa du har… Få hodet ut av strebe sekken og begynn å nyt det du har istede..
Jeg blir helt oppgitt innimellom .. I dag er liksom alle fanget i tidsklemma.. fordi alle skal ha ..
Herregud vi hadde ikke råd til at jeg tok førerkort før jeg var 32 .. Og da brukte vi alle feriepenga til gubbers..
Første bilen vi hadde var en gammal haug av en Daihatsu Charade,,

I dag skal liksom alle ha alt med en gang.. det er et fåtall av mennesker som liksom begynner på “scratch”
Sånn som min generasjon gjorde.. Jepp nå hørtes jeg ut som om jeg var 90 minst ..
Men det viktigste for oss var å være sammen da vi flytta sammen .. Vi hadde bruskasse som bord  og satt på gulvet..
Men vi var sammen ..
Skjønner ikke helt hvor ting gikk galt altså .. man må lære seg å ta vare på de små tinga her i livet..
Men det skjønner man visst ikke lengere..
Så på et program på nrk i går , om ungsom som var miljø forkjempere..
De ville legge ned oljeindustrien …JEPP… der satt de med Iphone, plastikk deksler ,, fleece jakker..
de har sikkert vært i syden omtrent hvert år siden de ble født .. med fly ! og de ble sikkert kjørt til barnehage,skole.
Vidregående , fikk moped og bil etc,,, Skjønner de ingenting???
Ja vi må gjøre noe ,,, dette går i helt feil retning .. men prøv å finn på måter og gjør det bedre på da.,,
Ikke stå å hyl og gaul at vi skal legge ned oljeproduksjonen.. det er helt feil ende å begynne i ,,,
Hmmmph.. blir helt matt jeg ..

Off , dette ble jaggu et syte innlegg igjen .. unnskyld… er ikke meninga altså ,,
Blir bedre i morra .)
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese ,setter pris på det …
Ha en superfin fredag så prates vi etterpå med litt oppskrifter vettu 🤗🤗

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg