Det klarer jeg sikkert

For det har jeg nemlig bestemt meg for . I dag skal jeg bake Kvæfjord kake (verdens beste)
for mammaen min fyller nemlig 75 år i morgen 🙂 Og da skal visst jeg overta staffet pinnen med å bake den kaken .
Har aldri gjort det før men det skal bli moro å prøve .)
Fått oppskrift av mamma og instrukser, og vært å handla ingredienser så da blir det nok bra 🙂
Gleder meg litt til å prøve. Er vel kanskje ikke den helt store bakermester harepus ,
men synes det går tålelig greit ..

Og siden jeg har verdens beste mamma, må jo hun får verdens beste kake ! 😍😍

Ellers i dag skal jeg gå tur , pusle her inne, ikke de helt store sprella, men i morgen skal jeg nemlig
først på ekspedisjon med dattera helt til Horten.. Også skal vi feire bursdagen til mamma på kvelden .
Så da tenkte jeg kanskje det var greit å straighte litt her inne i dag..
Siste pusen min Leon er fortsatt borte. Og jeg har dessverre gitt opp håpet..
Men bare to puser..gudameg så mye mindre hår det er rundt omkring..
Helt utrolig ..men savner ham masse,og savner de hvite håra som flaksa..

Det kommer til å bli veldig stille og tomt her fremover med kanskje tilslutt bare 1 katt..
Vet ikke om jeg klarer det der altså ,, alltid hatt katter rundt meg ..
De gir meg liksom fred i sjela på en rar måte,,
Men jeg skal prøve i det lengste å ikke dra på meg mere ansvar .
For dyr innebærer ansvar og dyrlegeregninger i minst 15 år fremover…

Og jeg begynner dessverre å bli eldre..
Her forrige dagen ble jeg faktisk kalt gammel dame for første gang i mitt liv…
Helt forferdelig.. Sto i do kø på Nille butikken i vikersund..
der sto det 3 små snupper på ,ja tipper kanskje 14 ..
Og venninda var da inne på do … og de fnisa og babla i vei.
Når jeg kom ble det helt stille, men hun inne på toalettet fortsatte og lurte på hvorfor er dere så stille a?
Ser dere på telefonen min ? Har dere gått? Er dere der? Så tilslutt sier hun ene (på utsida døra)
Neida vi er her ,men det kom en gammel dame som må på do ! ..

Jeg himla med øya og vennindene hyla ut i latter og hun som sa det ble flau ..
Men da tenkte jeg hmmm er jeg gammel? NEI jeg er jo ikke det ! Men i deres øyne så er jeg nok det..
Når jeg var 14-15 var jo alle over 30 dødsgamle !! Og nå blir jeg altså 52 og blir kalt gammel..

Huffameg.. tenker tilbake på hvor mange ganger kanskje akkurat jeg fikk noen til å føle seg gamle..
Vi var vel ikke helt snille og rolige i oppveksten akkurat …ermm ..
Men uansett det er vel hvor gammel man føler seg som teller .. Og jeg føler meg 52 år UNG !
Старики веселые stockfoto, royaltyfrie Старики веселые bilder - Side 2 |  Depositphotos®

Så med det så klemmer jeg igang med kaka, håper dere alle får en Nydelig dag og kan nyte den til det fulle !!

Oppskrifter ,bilder mm kommer senere 🙂
Takk for at dere leser og kos dere ! 😍

3 kommentarer
    1. Jeg tror ikke engang jeg som 8-åring så på 50-åringer som gamle. Ikke at jeg alltid visste alder på folk, men gammel for meg er masse herlige rynker, grå-grått hår eller skallet, og rullator. Lykke til med den kaka 😜😂

      1. heheh følte meg plutselig litt paff altså ,,, meen 14 år gamle jenter er meget spesielle. Kaka blei bra den .
        Godkjent av mamma iallefall og da er jeg fornøyd 🙂 Ha en superfin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg