Torsdag og frikasse igjen :)

Hehe, oppdaget akkurat at jeg lager utrolig mye frikasse ting .)
Sikkert fordi alt i en gryte høres veldig kjekt ut ..
Og jeg tror vel kanskje frikasse bare er et gammelt ord for gryterett..
Google svare :
*Frikassé er en måte å lage mat der kjøtt og/eller grønnsaker deles opp i middelstore biter og kokes i
buljong eller saus og jevnes med smør og fløte eller eggeplomme
.*

Ser man det ja,, da blir det altså pølse gryterett med poteter i dag 🙂
Oppskrift .

1 medisterpølse
1 sellerirot
2 persillerot
Halv pose frossen amerikansk grønnsaksblanding
smør
mel
salt, pepper, muskat og ingefær.

Skrell og kutt opp sellerirot og persillerot i biter.
Kok de møre (ta vare på vannet du kokte de i )
Smelt smør og rør inn mel , spe med vannet fra røttene.
Fjern skinnet og kutt pølsa i halvmåne biter.
Ha den oppi sausen med grønnsakene og røttene. Smak til med salt,pepper,muskat og ingefær 🙂

Serveres med poteter og finhakket persille 🙂

Og hvis du tredobler denne oppskriften så har du plutselig mange middager å putte i fryseren .)
Ellers har vi faktisk ingen avtaler eller noe i dag.
Skal bare ha med voffen til broder’n på tur kl 12..Verdens skjønneste Jack Russel 🙂
Så jeg tro rkanskje jeg skal bevilge meg en *ta det rolig dag*

Men vi får se, plutselig kommer det jo et eller annet jeg må fikse 🙂
Og i morgen er det Fredag …Høstferien begynner og greier..
Så vi prates igjen da.. Ta godt vare på deg selv og andre du måtte møte ….
Tusen takk for at DU leser bloggen min ❤️❤️❤️❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg