Ting skjer..

Jepp ,hele tida,, er helt forferdelig å høre om all den volden som sjer rundt i landet nå..
Blir lei meg,, Jeg mener vi krangla og “småfighta” vi og da vi vokste opp.
men aldri sånn som det er nå..
Vi var innflyttere fra Sande til Fjell i Drammen.. Og joda det gikk rykter om at sande gjengen
skulle banke fjell gjengen .,, Men det skjedde aldri noe,, Det var småknuffinger,,Og ordbruk ;
Men ingenting sånn som det er nå..
Det var forresten litt av en overgang å flytte fra sande til Fjell som 14 åring..
Men det gikk det og, ble menneske av meg og etterhvert 🙂
Det er veldig synd at ting er som det er i dag, Men er vel lite jeg får gjort..

Jeg har jo fortsatt troen på at hvis noen gikk hjemme med barna og oppdro dem ,og lærte dem
forskjell på rett og galt, så ville verden sett annerledes ut..
Jeg vet at man trenger to inntekter,, og jeg vet at det er megavrient å få ting til å gå rundt,
Men hele systemet burde vært lagt opp sånn at i det øyeblikket man fikk barn .
Så kunne en av foreldrene gått hjemme med det barnet og lært de alt de trengte ..
Ikke sendt de avgårde og latt barnehage tanter som er slitne og har 16 andre og passe på
få oppgaven som du egentlig skulle ha gjort..

Men det er vel bare i Linda’s drømmeverden sånt går an..
En helt annen ting er at jeg ble lært opp til at har man ikke noe godt å si
om noe så ti still.. Det burde veldig mange lært seg i dag,,
facebook og sosiale medier er fulle av meldinger som jeg tror ikke de ville tørre
å si rett til ansiktet ditt,,
Det er liksom så lett å sitte med en tlf i hånda og skrive akkurat hva man vil
og ikke tenke på at man faktisk sårer de i andre enden ..
Jeg mener når man prater om å stenge ned oppskrift sider på facebook om natta
fordi det er så mye drittslenging ,, da kan man begynne å lure på menneske heten ..
Begynne å krangel om hvordan man lager mat liksom !!
Alle lager vel mat forskjellig? Og alle har forskjellig smak..
Jeg tar meg ikke nær av sånne kommentarer og tro meg de har kommet…
Men jeg synes bare det blir for dumt liksom ..
Hallo ,, det skjer helt andre ting i verden man kunne vært opptatt av altså !!

Men dette ble et syte innlegg,, og det er ikke hetl meninga ..
Så jeg gir meg nå..

Dagen i dag skal jeg bruke til noe fornuftig, nemlig litt mere prepping av mat,,
Så i dag står produksjon av medisterkaker til jul på agendaen ..

De jeg lagde i fjor ble nemlig ikke helt godtatt,,, (prøvde ny oppskrift)
Jeg synes de var mega gode ,, men noen var ikke helt fornøyde,,
Så da er det tilbake til min egen versjon..
Kommer nok sikkert oppskrift etter hvert..
Også skal jeg mosekose masse med verdens beste Astrix.
Han vokser seg større for hver dag som går og har blitt helt trygg på Vincent og oss,,

Det kan virke som om han liker meg:)
Og jeg blir jo helt sliten i smile musklene av han 🙂
Tann pussen er han fortsatt ikke helt fornøyd med, men vi gir ikke opp,,
det går bittelitt bedre nå en første gang..

Så hva skal dere i dag da? Noe spennende? Prøv iallefall og legg inn litt kosetid/familetid..

Det er viktig å ta vare på det vi har mens vi har det ! Plutselig er det for sent!
Så nyt dagen i dag ,, kos dere , gi noen en klem . ta en kopp te og en pepperkake 🙂
Nyt hverdagen 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg