Spaghetti med hjemmelaget tomatsaus

Alexandra har igjen vært så hyggelig å dele middagen sin med meg 🙂 Så her kommer Spaghetti med hjemmelaget tomatsaus
 

4 personer (som elsker saus)

4 bokser hakkede tomater
3 ss tomatpuré
1 løk
1 fedd hvitløk
En god håndfull fersk basilikum
2 laubærblad
3 gode ss sukker
Ca 3 dl fløte
1 ss kyllingfond

En god neve ukokt spaghetti
2 pk kjøttdeig

Start med løk, hvitløk og basilikum som finhakkes. Jeg bruker en herb chopper da jeg har barn i hus som ikke synes noe særlig om løk.
 

 

Fres dette i en stor kjele sammen med litt olje og to laubærblad.
 

Hell oppi tomater og ha i tomatpuré, fløte, sukker og salt og pepper.

 Pass på å ha et lokk tilgjengelig for denne sausen spruter!

 Helt tilslutt tilsetter jeg kyllingfond. Dette gir en rundere smak på sausen 🙂 la den stå og småputre på lav varme i ca 1 time.

Da kan du begynne på spaghetti, som kokes etter anvisning på pakken, og du steker kjøttdeigen i stekepannen. Husk å krydre kjøttet med salt og pepper.
Server gjerne med revet parmesan på toppen . 

Her blir det Pulled Pork og fløtegratinerte poteter i dag, så link til de oppskriftene 🙂
https://miniblogg.no/lindasmat/119103/roastbiff-og-floetegratinerte-poteter.html
https://miniblogg.no/lindasmat/117901/min-vri-paa-pulled-pork.html
 

Sånn ellers så går livet sin vante gang, hofta kjennes litt bedre ut, prøvde å ymte frempå at jeg var klar for gåtur i dag. Men kom ganske mange argumenter for at jeg skulle ta det med ro litt til. Kjedelig men kan ikke gi opp for det 🙂 Skikkelig ruske vær her i dag, så da får jeg heller gjøre det koselig å være inne, tenne noen lys og finne frem et glass vin til middagen 🙂 Og drømme om sommeren som en gang kommer . Ha en superfin kveld alle sammen, ta vare på deg selv og andre 🙂
When life gives you lemons make lemonade 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg