Sliten

Er vel  ikke så sliten , mere vondt . Vondt i de dumme beina som aldri vil som jeg vil..
Hadde en kjempefin tur med dattera og bikkj i går . Opp til Furumo. Et helt nydelig sted med masse turstier og masse jepp furuskog hehe.
Men i går efta og i dag må jeg jo betale for det .. Gud forby om jeg kunne gå en tur uten å få vondt liksom .
Men det er klart jo lengre jeg går og mere utfordrende det er , dess vondere blir det.
Men så har det seg sånn da , at jeg er ufattelig sta, trassen og skal kunne leve som jeg vil , fordet
om jeg har slitasjegikt i knær ,hofter, ankler ,fingre.. Gir meg liksom ikke , og nekter plent å sette meg ned for å bli sittende..
Og etter vi hadde hatt den nydelige gåturen vår , dro jeg med dattera på en en liten shopping spree..
Og kneet holdt da på å gå ut av ledd.. Det er helt merkelig føelse ,, kneskåla begynner å skli og det kommer en
smertebølge uten like, jeg blir kvalm, rekker å få vridd meg så kneet popper tilbake ,,
Helt sprø føelse. Så i dag er det vondt ,hovent og ømt .. Men vi gir oss ikke hehe..
Møtte forøvrig på en Hoggorm på turen i går og ,, Bikkj reagerte ikke, jeg holdt på å tråkke rett på den og hyla orm ..
Dattera tok noen dansetrinn og sa hvor.. men da var jo den forsvunnet.. og dette var da på toppen av en helt utrolig hard
oppoverbakke så pulsen var kjempehøy i utgangspunktet,, Hehe man kjente liksom at man levde litt 🙂

Men det er minner av turen i går og alle sånne turer som gjør at jeg føler meg heldig ..
Føler at jeg lever, etter å ha hatt smerter og operasjoner og vondt siden jeg
var 15 og fikk kneet ut av ledd første gang..Overvekt , vondt og operasjoner
var de neste 25 åra. Gubbers gikk tur med bikkja og jeg satt igjen inne og gråt
for jeg kunne ikke være med.. Så slankeoperasjon i 2016..
Masse vektnedgang, fortsatt smerter men nå takler jeg ting  !
Ja jeg får vondt men det er ikke så lenge vondt.. ikke så ille vondt..

Føler på en måte jeg har fått livet i gave ..på nytt.. og det tenker jeg å utnytte
til det fulle.. Regner med etterhvert at dissa knea blir helt koko, og jeg antaglivis må
bytte knær, men det tar jeg da! ,, Det er i dag som gjelder,, skap nye minner..
opplev noe,, Gled noen,,

Så i dag skal jeg bake turkjeks , jeg skal gå tur med gubbers,bikkj og Melvin (bikkja til brodern)
Og jeg gleder meg masse..

Håper dere alle har en fin dag i dag..
Lag fine minner… Kos dere …nyt omgivelsene 🙂
“Prates” etterpå i dag da 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg