På’n igjen !

Lørdag i dag , og en strålende dag 🙂 Var som fortalt på sjekk på Bærum
Sykehus i går . Og joda det blir en operasjon til .. På magen min..
Før jul en gang.. Så da er det i boks.. blir så bra atte 🙂

Ellers så lovte jeg dere at jeg skulle forelle om Master Cleanser kuren til de
husfruene i Beverly Hills..
Joda starta så vidt i går. Jeg kommer ikke til å være helt hysterisk..
Skal IKKE ned 10 kg som kuren sier.. skal bare prøve ..
Og jeg kommer til å spise..
Har bestemt meg for at Lunsj, middag og kvelds skal jeg ha i meg–

Spiser jo så liten mengde allikevel,
Egentlig skal man faste hele denne kuren . Altså bare drikke sitron vann..
Iogmed at jeg er Gastric Bypass Operert tar jeg det ikke helt ut .. men de damene
sier også at uansett så renser det kroppen din , og ” restarter ” systemet.
Så begynte så smått i går. Jeg liker jo egentlig ikke sterke ting .. så cayenne pepper
har jeg litt problemer med, men fikk i meg noe iallefall , og var forsiktig med
ting jeg spiste..

Her er iallefall “oppskriften”

Sitronsaftkuren, også kjent som Master Cleanser

Kanskje den mest kjente og omtalte detox kuren/dietten som finnes. The master cleanse instruerer folk til å drikke sitronsaft og vann tilsatt lønnesirup og cayennepepper for å hjelpe kroppen til å fjerne giftstoff/avfalsstoff og gi raskt vekttap.
Kuren er testa og godkjent sidan 1940 i alle delar av verden som den mest vellykka dietten av sin type.
Sitronsaftkuren er ein juice fastekur, en flytande diett som gir ein sunn mengde kalorier og næringsstoff spesielt eigna for vekttap og rensing, mens du hviler fordøyelsessystemet og lar kroppen naturleg helberede seg selv.

 

Til et glass vann (3 dl) trenger du:
2 ss nypressa sitronsaft (viktig å bruke ekte sitroner !)
2 ss lønnesirup – grad B
1 knivspiss cayennepepper
Totalt bør du drikke ca 6 – 12 glass pr.dag.

Drikk lakserande te hver kveld før sengetid, drikk 1 liter saltvann hver morgon (saltvanns rens).

Det er tre faser i sitronsaftkuren:
Ease-In: 3 dager der du sakte fjerner bearbeida mat frå kostholdet ditt.
Sitronsaftkuren: 10 dager der du bare drikker lemonaden (dette kan forlengest til opp til 40 dagar ved behov).
Ease-Out: 3 dagar der du sakte spiser mer og mer komplekse matvarer.

Cayennepepper er nødvendig da krydderet er slimoppløysende og varmende, og
hjelper til med å bygge opp blodet. Det inneholder, i tillegg til lønnesirupen og
sitronene, mange vitaminer fra B-gruppa.
Man kan under dietten iblant også drikke peppermyntete som gir avveksling og
understøtter renselsesprosessen. Da kan også lukt fra munnhula og kroppen
som kan oppstå under utskillelsen av avfallsstoffa nøytraliseres
Hver dag på sitronsaftkuren når du overvinner det psykologiske behovet for å spsie, kjenner du ein voksende følelse av kontroll som motiverer deg til å fullføre prosessen.

Så  vil ikke anbefale NOEN under 18 år og gjøre det her .. Og Vær forsiktig .. Lytt til Kroppen din ..
Istede for lakserende te drikker jeg en helt vanlig kopp te, Om kvelden .
Og har bytta ut 1 liter saltvann om morgenen med Resorb Orginal (fås kjøpt på apoteket)
For å balansere elektrolyttene ..

Så da får vi vel se hvordan det her går.. Som sagt jeg skal
ikke ned 10 kilo og jeg kommer til å fortsette å spise litt..
Men en aldri så liten rens etter sommeren er greit tenker jeg..
Og jeg elsker jo sitroner !

Sånn ellers i dag blir det stort sett det samme 🙂 ut å traske med Voffers og Gubben. Lage litt god middag
og nyte helgen 🙂
Ha en superfin dag alle sammen .) Takk for at dere leser bloggen min , betyr masse 🙂
Prates etterpå i dag da.)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg