Ovnsbakt ørret med hvitløksgrønnsaker

Litt grå dag i dag . men lot ikke det stoppe meg når jeg våkna halv syv i dag,, Grådig gæli tidlig å våkne men sånn er det vel å bli gammel da.. Husker jeg flira når jeg gikk med aviser som 15 åring og de gamle sto og venta på meg ved porten . Og sa at jeg var litt etter skjema klokka halv sju om morran. Der sto de med kaffekoppen og ferdig påkledd og smilende,, Og nå er jeg akkurat sånn selv.. De virket så gamle da,, er jeg virkelig like gammel? hmm .. Masse tanker en overskyet dag..Men men . Har fått satt igang slow cookeren med Pulled pork https://miniblogg.no/lindasmat/117901/min-vri-paa-pulled-pork.html til i morgen og fått bakt litt frokost muffins til gubbers.. Og middagen i dag blir ovnsbakt ørret med hvitløksgrønnsaker..

https://miniblogg.no/lindasmat/119544/ovnsbakt-oerret-med-hvitloeksgroennsaker.html
Og rørte jordebær med sukker og litt fløte til dessert .)

Men her er iallefall en oppskrift på nydelige Grove matmuffins . Pakker de inn en og en i sølvfolie og putter i fryseren og tiner i micro’n.
 

Ingredienser
 

0,5 dl oliven olje
4 egg
3 dl kesam
3 dl hvetemel
2 dl sammalt grovt hvetemel
0,5 dl havregryn
2 ts bakepulver
salt 
150 gr kokt skinke
150 gr revet ost
3 vårløk
1 rød paprika
2 ss hakkende urter
4 ss valgfrie frø (feks solsikkefrø)

Visp sammen olje,egg og kesam. Rør inn hvetemel,sammalt mel,havregryn,bakepulver og salt.
Skjær skinken i fine små biter. Finsnitt vårløken og paprikaen. Rør skinke,ost,vårløk,paprika og urter sammen med “muffinsrøren”
sett muffinsformene på et brett og fordel røren i formene. Dryss over frø og stek muffinsene midt i ovnen ved 200 grader i ca 20 minutter. 

Sånn ellers så blei det jo den vanlige gåturen ..Bikkja er hoppende glad hver dag klokka begynner å nærme seg 12…Ble 5 km i dag.. Ellers har det vært stille og rolig . Litt sånn slapp av dag.. Veeldig behagelig innimellom det og altså .
Så  nå er det snart opp og bygge litt på det nye minihuset mitt.. Bilder kommer i morra 🙂 

Kos dere alle sammen i dag og nyt de varme kveldene og lyset…lag minner….

No matter how you feel, GET up , DRESS up, SHOW up and never GIVE up..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg