Neida, det ble ikke sånn

Ingen katt. Jeg var i skogholtet kvart på åtte, gikk rundt og pusa og rista på en skål med mat.
Lokka med navnet hans og plystra sånn som naboen gjorde på ham ..
Så ham ikke i det hele tatt. Dro hjem halv tolv for å få i meg litt mat.
Opp igjen til 12. og joda der spankulerte han rundt på et digert jorde.
Gikk mot ham og pusa og ropte navnet.. han kikker på meg.. og snur og løper..
Rrrr prøvde å sitte stille,prøvde å gå .. prøvde å *Ringe* ham inn ,
så godt det lot seg gjøre men nei.. nærmeste jeg kom var 7-8 meter..
Han har blitt vill etter å ha gått ute siden august.. Så klokka 14 da ga jeg opp.
Da hadde jeg fulgt etter ham og jagde ham lengre og lengre vekk fra der han *holdt* til..
Så jeg gråt mine bitre tårer og snudde…
Naboen kommer hjem i kveld,så i morgen skal vi opp dit og sette ut feller ,,og krysser
alt jeg har for at vi får tak i ham .. Det er så trist …

Så dagen i dag er litt rar , lei meg, og tenker mye,,

Men middag blir det jo i dag uansett altså.
Må bare børste vekk dumme tanker,sette nesa rett frem og gå forover 🙂
For i dag blir det nemlig Pølsefrikasse 🤗

Jeg pleier å tredoble denne oppskriften når jeg først er i gang..
Og når medisterpølser er på tilbud ,lager jeg som regel masse av denne og har i fryseren

1 medisterpølse
1 sellerirot
2 persillerot
Halv pose frossen amerikansk grønnsaksblanding
smør
mel
salt, pepper, muskat og ingefær.

Skrell og kutt opp sellerirot og persillerot i biter.
Kok de møre (ta vare på vannet du kokte de i )
Smelt smør og rør inn mel , spe med vannet fra røttene.
Fjern skinnet og kutt pølsa i halvmåne biter.
Ha den oppi sausen med grønnsakene og røttene. Smak til med salt,pepper,muskat og ingefær 🙂

Serveres med poteter og finhakket persille 🙂

Enkelt å lage å smaker kjempegodt ..
Så det skal dagen i dag gå med til.. Ta det litt med ro og ringe røngten og spørre når det passer
best å komme på drop in time , for etter i går ..njaa… det er ikke akkurat godt liksom ..
Men det kunne vært værre !
Så jeg velger å holde hodet høyt og smile..
Finnes så utrolig mange som har det værre en meg ..
Så lag dere en fin mandag, da går resten av uka så greit unna..
Så prates vi i morgen 🤗🤗

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg