Mus igjen !

Zuzzy er so sagt en racer på å fange mus. Og hvorfor hun føler det er nødvendig å dele med meg,, Se det er jeg ikke helt sikker på .
Sto opp i dag og første som møtte meg var en halvspist mus midt i trappa.
Arghh, synes så synd på musa ..Må den bøte med livet fordi jeg har en drapsglad katt..
Off jaja, ned for å hente ting å vaske med og desinfisere..Og nede på kjøkkenet sitter jammen i meg synderen,
Zuzzy med en ny mus trengt oppi hjørnet under kjøkkenbenken. Og denne var faktsik levende.
Jippi,,da kan jeg iallefall redde denne.. Fikk tak i Zuzzy ,lempa hu ut inngangsdøra (da tar det litt tid før hun kommer inn katteluka i verandadøra igjen )
Og på den tida burde jo jeg klare å redde musa.. Men nå har det seg sånn at mus kommunisere veldig dårlig med mennesker altså.
Eller så er jeg innmari dårlig på musespråk. Musa løp jo og gjemte seg under fryseskapet.. Usj,,,, jaja dra frem det da..

Frem med det og musa pila inn i stua, selvfølgelig bak sofaen .. Arghh frem med stuebord og dra frem sofa.
(vi har en diger koloss av en hjørnesofa) og der satt jo musa da, livredd inni hjørnet..
Jeg prøvde så godt jeg kunne og virke snill og forsiktig men frykten lyste jo ut av de små sorte øynene ,,
Stakar lille musa.. Så jupp den pila ut fra hjørnet, og rett under sjenken i stua.. Da måtte jeg jo flytte litt på den og da..
Og endelig fikk jeg tak i den lille søte..
Yes hadde den i ene hånda, fikk opp veranda døra og skulle  akkurat til å slippe den da kom Zuzzy ,,

Åhh nei da,, jogga over gressplene i sokkelesten (sokkene kunne jeg vri opp) og slapp den stakars forfjamsa lille skapningen
Ut i skogen .. den pila av gårde og jeg tror den var innmari glad for å kjenne jord under de små labbene igjen ,,
Zuzzy satt ved veranda døra og skula på meg.. men inn med katt .. og meg .. av med våte sokker.. og begynne å sette
på plass møbler igjen ..
Jaja pang start på morran .. Er ikke kjedelig her i hakkebakkeskogen altså 🙂
Men nå ligger jo alle og sover igjen …

Så nå fikk jeg sitti littegranne stille ialleflal ..
Håper dere alle kanskje får en litt roligere start på dagen ..
Slapp av og nyt de siste sommerdagene ..Her blir det kjøttkake laging for fullt etterpå ..
Turgåing kl 12 og kanskje får jeg skvisa inn litt minihus også 🙂
Ha en fantastsik fin dag alle sammen .)

Make a wish, take a chance, Make a change

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg