Morgenstund har gull i munn

Ble litt seinere en vanlig i dag altså. våkna klokka 7 .. men tok det litt rolig .
Tusla litt rundt bare.
Etter utbruddet mitt i går ,ser jeg jo at ganske mange faktisk er enig med meg..
Og det er veldig positivt.. da har jeg liksom ikke helt mista trua på menneskeheten..
Men hvordan får vi overført det her til dagens unge?  De som akkurat har blitt foreldre…
De som jobber og stresser og leverer barn i barnehagen kl 0700 og henter 1700.
De som er slitene og henger i strikken fra tidlig til seint for å klare avdraga på
huset,bilen,hytta,båten etc…
Jeg håper vi finner på noe lurt … jeg håper vi kan si til dem at de må finne stopp
knappen får de går på veggen og er utbrent…

Skulle så ønske det fantes en enkel løsning på det her , men det gjør ikke det altså .
Vi får begynne i det små, lage en middag til naboen, bake noen kjeks til de som går forbi ..
Kanskje det sprer seg…?? Bare være hyggelig .. bare være litt Fru Pigalopp 🙂

Fra Wikipedia :

Fru Pigalopp er en trinn, livlig, eldre dame som bor alene i et stort hus i en liten by. Huset hennes kalles «Tusinddørshuset» på dansk. Hun hygger seg med å male bilder, lage mat, kjæle med sine to katter, og gjøre gøyale ting sammen med de barna som ofte kommer på besøk. Ettersom hun ergrer seg over at alle julekortene hennes forsvant i postsorteringen sist jul, tar hun jobb som juleassistent hos postmester Pakke. Hun ombygger sin gamle Harley-Davidson-motorsykkel til postsykkel, og er klar til å gjøre en innsats i postens tjeneste. Dessverre har den selskapelige damen det med å falle i snakk med de folkene hun møter på sin vei rundt i byen, så da juleaften nærmer seg, må postmesteren allikevel innse at juleposten nok blir forsinket igjen.

Fru Pigalopp – NRK TV

 

Vi burde iallefall gjøre noe…så bestem deg i dag da vel .. Gjør noe hyggelig for naboen eller en ukjent..
hmm masse rare tanker for tiden ..
Kanskje tegn på at jeg begynner å bli gammel ? hihih
Neida føler meg fortsatt som 25 jeg altså..

Uansett ha en kjempefin dag og kos dere ..

Livet er for kort til å sløses bort 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg