Midt i uka .)

Og da klinker vi til med en godt stekt kotelett, Pommes Frites i Airfryer, salat og Bernaise 🙂

Ikke innviklet,tar ikke lang tid ,men er veldig godt .)
Så da tar vi den idag.. Ellers skal jeg hoppe over turen i dag, skal bli med dattera på utflukt
istede.. Ned til den store byen ( hehe )

Er ikke så stort men er bare så sjelden jeg er der ..Masse input og mange inntrykk 🙂
Gleder meg masse …Aldri så liten *jentetur*..

I går lagde jeg også masse Surkål ,som må pakkes og fryses i dag,,
Hadde nemlig mye kål tilovers fra fårikålen,,,
Så da er jule surkålen redda .)

Surkål starter jeg og tenke på i oktober, november. Da er det nemlig som regel billig
kål. Kjøper inn 3-4 kålhoder og karve. Ribbefett har jeg i fryseren for det kjøper jeg på tilbud i januar, og putter rett i fryseren. Pølserull med ribbefett fra Gilde.
Jeg finsnitter kålen, tar vekk stilken. Smelt ribbefett i en stor kjele, legg kål, strø karve lagvis , fyll på med vann til det nesten dekker. Ha oppi ca 1 dl sukker, 3 ts salt, 2 korker edikk. Må smakes til Juster med sukker,salt. La dette stå i mange timer til det får en lysbrun farge. Putt i passende poser,bokser og putt i fryseren og du har kjempegod surkål hele året 🙂

‘Så da ønsker jeg dere alle en riktig god onsdag 🙂 Så  prates vi sikkert i morra vi 🙂 Stay safe , og gi noen en klem 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg