Mac&Cheese

Tenkte jeg skulle legge ut oppskrift på den Mac&cheesen jeg lager..

 

200 gr baconterninger

2 sjallotløk

200 gr makaroni

3 ss smør

Melk

salt

pepper

ingefær

muskattnøtt

Noen dråper Cholula Hot Sauce

300 gr ost, (jeg blanda Cheddar,Parmesan og Jarlsberg)

 

Start med å finhakke sjallotløken, stek den i panna sammen med bacon terninger, legg på tørkepapir etterpå, så fettet renner av.

Kok makaronien i vann tilsatt olje og salt (olje så det ikke blir en stor klump)

Smelt smøret i en stor kjele, rør inn nok mel til du får en tykk klump, begynn å spe med melk, spe med melk helt til du får en litt tykk hvit saus. smak til med salt,pepper,muskat og ingefær og litt hot sauce..

Ha oppi ca 200 gr ost, rør godt så alt smelter, ha så oppi makaronien, og bacon og løken . Bland godt sammen, fordel i sølvfolieformer ha mere ost på toppen ,,

Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 20-30 min 🙂

Og sånn ble da ferdig resultat, her servert med Pulled Pork(unpulled,gubben liker best det) og litt salat. Ser litt lite ut på tallerknen, men jeg er Gastric Bypass operert, så har ikke større mage 🙂 Skal lage mere Pulled Pork i helga, så da kommer oppskrift og bilder på det. 

Ha en strålende fin kveld alle sammen !! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg