Lunsj

I dag blir det salat til Lunsj her.. Blir enten det eller en eller annen suppe.
Har alltid salat klart i kjøleskapet (til lunsj eller middag)
Varierer da mellom kalkun eller roastbeef.
I dag blir det kalkun.

Så det første jeg starter med er kalkunbryst.

1 kalkunbryst
hvitvin
salt
pepper

Gni inn brystet med salt og pepper. Brun det på alle kanter i en stekepanne med litt smør.
Ha det i en ildfast form . Hell i ca en halv flaske hvitvin.
Kan gjerne tilsette urter hvis man liker det .
Feks. Timian,rosmarin,persille, rød chili

Sett formen midt i ovnen. stekes ved 100 grader i ca 2 timer.
Til det har en kjernetempratur på 65 grader.
la det hvile 15  min før du skjærer det opp.

(Hvis du vil nå ,kan du ta alt det som ligger i den ildfaste forma , sile det.
Ha det i en kjele, la det koke inn til ca halvparten ,tilsett fløte og smak til,
og du har en nydelig saus. )

Del opp i skiver og frys i porsjons pakninger, og putt i fryseren 🙂

I salaten har jeg

1 pose babyleaf
Tomater
Agurk
Sukkererter
Mais
Redikk
Paprika

Men der kan man ha alt man ønsker deg. Jeg lager en stor bolle av det og har som sagt i kjøleskapet.

I tillegg har jeg oppi Edamamebønner (soyabønner) og Valnøtter

Og det er som saagt ganske fast lusj her hjemme .) Godt, knasende , og friskt..

Dressing lager jeg selv

2 ss soyasauce
saften av 3 lime
1 ss hakket frisk koriander
1 hakket rød chili
2 hvitløks fedd hakket
3 ss vann
1 ts sukker

Bland alt sammen godt og hell det på en egnet flaske.
(Holder seg veldig godt i kjøleskapet)

Så da skal jeg kose meg med Lunsjen! Ha en superfin dag alle sammen..
Så prates vi senere i kveld ?

Enjoy ! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg