Lemon Lime Pound Cake

Av en eller annen grunn så kan jeg liksom aldri ha nok av denne kaken. Den får bein å gå på:-)

Her er oppskriften på en nydelig Sitron/Lime kake ,(fritt oversatt fra engelsk )

Ingredienser :

Kake

330 gr Smør (jeg brukte flytende melange)

3 cups  sukker (kjøpt cup målesett på wish)

5 hele egg

3 cups Mel

½ teskje salt

1 cup 7-Up

1 spiseskje revet sitron skall

1 spiseskje revet Lime skall

Glasur:

2 cups Melis (siktes)

¼ teskje salt

1 spiseskje revet sitron skall (tørket i minst 30 min)

1 spiseskje revet lime skall (tørket i minst 30 min)

1 spiseskje sitron saft

1 spiseskje Lime saft

1 spiseskje vann + mere hvis nødvendig

 

Sett ovnen på 160 grader, over og under varme

I bollen på en elektrisk mikser, ha oppi smøret og sukkeret, la dette gå på lav hastighet til blandet. Ha så oppi et egg av gangen.

Bland mel og salt i en bolle, hell oppi røren litt av gangen.

Ha mikseren på lav hastighet, ha så oppi en kopp 7-Up. Og en spiseskje hver av Sitron skall og Lime skall. Miks godt sammen .

Finn frem en Bundt panne, spray denne innvendig med bake spray.

Hell røren oppi formen, stek kaken på nest nederste rille i 1 time og 10 -15 min…

Stikk en bakepinne nedi formen for å se om noe henger igjen .

Hvelv den ut på en asjett, eller et fat. La den kjølne…

Bland alle ingredienser til glasuren i en bolle og miks godt sammen. Bruk en spiseskje eller en slikkepott og smør/hell over kaken . ha gjerne på resten av sitron/lime skallet som pynt,, Jeg pleier også å ha i konditorfarge, så kaken blir knallgul.. Sett kaken kjølig så glasuren stivner, jeg deler denne opp i stykker og pakker i sølvfolie og har i fryseren.

Håper det smaker og at dere prøver:-)

 

Også over til dagens middag, som igjen er noe så kjedelig som Taco, hver enste fredag, men,,med en avokado knust sammen med et hvitløksfedd og tilsatt saften fra en halv lime og litt salt og pepper, Så ble tacoen plutselig Myye bedre 🙂  Så Happy fredag alle sammen, ta godt vare på hverandre 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg