katt og jul og litt av alt

I natt ble faktisk lille Astrix jaget ut av soverommet.. Klokka halv to skulle nemlig han angripe alle tær som var,,
det var helt grusomt.. altså å jage ham ut.. Jeg lå vel våken ca 1 time, også slapp jeg ham inn igjen ,,
Stakars lille nurket, i det store mørke huset helt alene. Tror  han hadde hatt det greit nok altså.
For han hadde krølla seg sammen i den store hundekurven for å sove, men bar ham opp igjen jeg 🙂
Så resten av natta gikk fredfullt for seg. Merker at han begynner å bli større og tøffere for hver dag.
Er som en tenåring som dytter grenser nå…

Men å våkne til det rampete søte ansiktet der er bare moro..
Han har fyllt et stort tomrom i livet vårt..

Sånn ellers går dagene med til prepping her,,
Lagde en haug med medisterkaker på tirsdag og en diger kjele med surkål i går..
Så da er iallefall det gjort,, Lukta Jul i hele huset her..
Gleder meg veldig til å pynte til jul, jeg er jo innmari “julete” Når det begynner å
bli kaldt og rim på bakken ,, og nærmer seg 1 des.. ja da begynner jeg  bli helt rar..
Elsker  å gjøre det hyggelig inne og pynte og forbrede jula.. da skal man nemlig helst bare
sitte stille og nyte familie og alle de nære tingene,,
Julaften er vi jo så heldige å komme til dekket bord hos datter og svigersønn..
Første juledag er det tradisjon at vi møtes hos mamma og stefar til julefrokost/lunch,,
Da sitter vi  i mange timer og koser oss,, og skravler,, det er så hyggelig det,,
Og når vi da kommer hjem er vi ganske så fornøyde,,

Og alt det fine på tv’n.. Jula er vel eneste gangen jeg savner å ha tv midt i stua,..
Resten av året går nemlig det helt greit, Men er litt spesiellt i jula..
3 nøtter til Askepott,, Hjelp det er juleferie.. Grinchen .. oioio,, hjemme alene,.,,

Maaaange koselige ting , og ikke minst alle Die Hard filmene, vet ikke
helt hvorfor jeg har lagt til dem på julefilm lista mi .. Men de må jeg liksom se
i jula..
Jaja alle mennesker er forskjellige,, og denna jula blir litt spesiell hvis operasjonen går i boks..
Jeg har jo nemlig lovt alle og ta det veeeldig med ro, og være flink, å høre på legen..
Hmmm skal gjøre mitt beste,,,
For jeg satser virkelig hardt på at dette er den siste operasjoen jeg trenger,,
Bortsett fra knær og sånne alminnelige ting da..

Men jeg kan jo gå rundt og få med meg “julestresset ” fordet..
Alt det koselige i butikkene,, Øynene på barna som blir store..
Men det magiske med jula blir mere og mere borte dessverre..
Det kommer vel av at vi har alt for mye hele tiden..
Barna ønsker seg faktisk ikke noe, de har alt,,
de ønsker seg penger..
Men dette har jeg skravla om før, så skal ikke gjenta meg selv 🙂
Håper bare alle får en fin desember tid .. at dere kan hygge dere litt ekstra mye..
Lage juleverksted,, lime papir ringer til juletre,, Huske at jula handler om å
glede hverandre,, Ikke hvem som har finest juletre eller flest kaker i boksene,,
Det handler om den varmen som kommer frem hos mennesker..
det er den vi må ta vare på .)
Oi ble litt mye rør i dag og .. heheh , Nå må jeg røre litt mere i surkålen
før den skal pakkes,, også hente mere ved og ikke minst spise frokost..
Så ha en Superfin dag … Og husk DU er viktig !!
Stor klem fra meg !
Også prates vi etterpå med en oppskrift .)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg