Jøss fredag alt jo

Disse ukene flyr jo nesten fra meg.. Men igjen er vel det et godt tegn på at livet mitt ikke er kjedelig 😅
I går fikk vi endelig raka litt ute og  stengt ned dammen, midt imellom alt regnværet.
Godt å få det gjort. Så nå kan vinteren bare komme..Håper vi får hvit jul i år, og masse
snø… Jeg er jo en av de merkligste som faktisk liker å måke snø.. Finner det veldig beroligende ..
Og koselig… Men det er sikkert fordi jeg har tid, jeg jobber jo ikke .. Og har ikke noe tidspress..
Og når jeg jobba bodde jeg i blokk.. var ikke så mye snø og bekymre seg om da,,,
Men jo snømåking er favoritt tida mi 🙂

Skravler meg helt vekk her,,hehe,, I dag blir det Biffwok på menyen..
Lettvint og godt 🙂

600 gr biffstrimler
1 boks minimais
1 brokkoli
1 paprika
2 ss solsikkeolje
4 fedd hvitløk
1 chili
1 cm ingefær (jeg kjøper en hel,deler i biter, putter i boks ,matpapir imellom laga,frys )
2 ss brunt sukker
4 ss østerssaus
1 ss sesam olje
1 lime,saften
Cashewnøtter,Koriander til pynt
salt og pepper

 

Kutt alle grønnsakene i fininhakk chili og ingefær.

Sett woken på plata ,på høy varme , når det ryker av woken er den klar.
Ha i solsikkeoljen i den varme woken, ha i kjøttet. La kjøttet få en fin stekeskorpe før du tilsetter grønnsakene. Spar chlli,hvitløk og ingefær.
Rør eller kast alt rundt i panna.Når grønnsakene har fått litt varme tilsettes ingefær, chili og hvitløk. Rør godt . ha i sukker ,østerssaus,sesamolje og limesaft.
Kok opp og smak til med salt og pepper, juster smaken med lime og sukker hvis nødvendig.
Strø over cashewnøtter og koriander rett før servering. Server gjerne med en frisk salat, ris eller nudler.


Nytes gjerne med et glass vin 🙂  Så kos dere masse denne fredagen 🙂

Her skal morgenen nytes , får god hjelp til å spise opp proteinrundstykket mitt 🙂


Kanskje derfor han er overaktiv? hm for mye proteiner kanskje 😅😅

Ta godt vare på hverandre og kos dere i helga, lag minner og prat med venner,familie ..
Opp med hodet og si til deg selv at du er fantastisk ! For det er du faktisk 🙂 One of a kind …

Prates ❤️🤗

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg