Jammen i meg ble det

Fredag og gitt . Så koselig🤩 Og hvis nesa mi er riktig ,ligger det litt snø i lufta.. Veldig merkelig at man kan på en måte
føle det… Tærne begynner sått om senn og ikke verke fullt så mye, så da er jeg snart klar for snømåking😜
Så bil med vintersko,boden full av ved, fuglematen hengt opp .. Let the games begin 😜
Bare å brette opp arma og veldig snart begynne med julepynt ,,
Og joda vet at å pynte til jul 1 desember er ALT for tidlig, men det er MIN tradisjon..
For siden huset brant i 08 natt til 1 nyttårsdag ,, så skal det treet ned før nyttårsaften..Så da har det bare blitt sånn
at jeg heller pynter tidlig ..
Så mye å glede seg til fremover altså 😜
Men middag må man vel ha fordet.. så i dag blir det en klassiker fra dattera ❤️
Nemlig Thai Red Curry

1 cm ingefær
¼- ½ chili
3 kaffir limeblader
1 fedd hvitløk
2 store eller 5 små sjallotløk
3 ss olje
Stek alt ovenfor.

Ha så oppi
1 ½ boks kokosmelk
4 ts red curry paste
4 ts tomatpure
½ boks creme fraiche
1 dl fløte
La dette småkoke… en god curry kan stå lenge på lav varme.

Ha i grønnsaken litt etter litt. Start med de som har lengst koketid
( i dette tilfellet gulrot,fenikkel og brokkoli)
3 gulrøtter
½ eller 1 liten brokkoli
1 liten fenikkel
5 asparges
½ gul paprika
½ rød paprika
1 god håndfull sukkererter
600 gr kylling(her lårfilet)

Stek i egen panne og ha oppi gryta. Smak til med saften av lime,evt mer fløte om for sterk og mer curry paste hvis for mild
og ekstra lime om du synes det smaker for mye kokos.
Som garnityr strør jeg over hakket koriander . Serveres med ris og nanbrød 🙂

Så med det håper jeg dere fikk litt inspirasjon 🙂
Og at dere koser dere masse i helga. Prøv å senke skuldrene og slapp godt av.
Ring en venn 🙂 Finn på noe gøy ,lag minner.. Og hold hodet høyt hevet og vær stolt av deg selv 🙂

Du er nemlig UNIK ❤️
Tusen takk for at du leser bloggen min ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg