Gåsebryst med aprikossaus,potetmos og stekt rosenkål med bacon

Prøve noe helt nytt i dag..
Blir spennede. Håper det blir godt ..

4 Gåsebryst (jeg brukte 1 de er 300 gr og det holder lenge til to)

Aprikossaus

35 gr smør
200 gr tørkede aprokoser
2 sjalottløk
2 stilker frisk timian
2 dl appelsinjuice
2 dl hønsebuljong
salt og pepper
brunet sause jevning

Potetmos

1 kg skrelte poteter (jeg brukte 3)
50 gr smør, (en liten dæsj)
1,5 dl lettmelk (bytta den ut med 3 ss baconost)
salt og hit pepper

 

Stekt rosenkål

20 rosenkåler
1 løk
100 gr bacon terninger

Forvell rosenkål i lettsaltet vann , ta ut og del de på halve..
Finn frem en stekepanne. stek bacon terninger og løk til litt gylden.
Ha oppi rosenkål med flatsida ned.. La de ligge ca 2 min til lett karamell farge..
Snu og 2 min til ..

 

Og jeg må bare få sagt .. Det der smakte nydelig 🥳😋 så prøv da vel. 🤩

Ønsker dere alle en kjempefin lørdagskveld.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg