Fredag

I dag er en stille og rolig dag. Taco fredag som vanlig, så da er det ikke store forbredelsene. Så fant ut at jeg fortjente en ekstra god lunsj i dag, og litt varme i kroppen. Så da ble det hjemmelaget chicken noodle soup.
 

Oppskrift på denne finner dere her https://miniblogg.no/lindasmat/118310/chicken-noodle-soup.html

Veldig glad for å ha denne i fryseren. Super enkelt å tine i en kjele med en pakke nudler fra first price 🙂

Tacoen lages på vanlig måte men tenkte jeg kunne fortelle hvordan jeg lager min guacamole variant.

Min Guacamole: 
1 hel avokado
Saften av en halv lime
1 hvitløksfedd
salt og pepper
 (rømme hvis du vil)

Del avokadoen, fjern stenen. ta ut “kjøttet” Legg dette i en litt stor bolle, knus et fedd hvitløk. Bruk gaffel og mos avokadoen og hvitløksfeddet samen, tilsett saften fra en halv lime smak til med salt og pepper. Dette er den samme som jeg bruker til avokado smørbrødet mitt. Supergodt 🙂 Ellers i dag har vi tatt den daglige turen med Vincent(bikkja) ble 4 km i dag. Også bakte jeg en omgang til med havrekjekes. Frøys ned alle sammen denne gangen i stedet for å gi bort mesteparten 🙂 Og oppskriften finner dere her : https://miniblogg.no/lindasmat/118149/havre-kjeks.html har kutta ut den ene koppen med sukker så de blir litt sunnere, tenkte også jeg skulle prøve å putte noen blåbær inni der, men det blir en annen gang 🙂
Nå skal jeg nyte fredagen med et lite glass vin og slenge beina litt opp..

Så god fredag alle sammen, og ta godt vare på hverandre  🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg