For en fantastisk dag ❤️🤗

Mandag,og en ny start for alle 🤗 Bare å starte med et smil ,så går resten av seg selv .
Ny ukes meny

Og jeg elsker jo lister, så jeg setter opp Måneds menyer..
Da vet jeg hva jeg må handle inn når det er på tilbud,går utifra det jeg har i fryseren,og litt etter sesong..
Det er ikke alltid lett å få trygd å strømregninger og andre ting til å gå ihop.. Men med det systemet her, så går det
faktisk veldig bra.. Da kan jeg storhandle 1 gang i mnd…(alt av kjøtt,fisk, tørrvarer. Alt som kan lagres,
frukt og grønnsaker blir kjøpt inn en gang i uka. Og da handler jeg som regel sammen med dattern..
Kjører en bil og sparer drivstoff, Og man slipper de småturene i butikken hver dag,som drar med seg å mye mer..
Drar til Sverige for den storhandelen 1 gang i mnd..
Så her er et røfft utkast til hva jeg skal lage fremover, kan bli forandringer underveis..

Har holdt på med det her i snart to år, og tro meg, Det virker ,,,
kjedelig og forutsigbart .. Men da vet jeg. Så sett deg ned alene eller med hele familien;
siste dag før lønn og lag en måneds liste,,, Dra til Sverige (hvis du har mulighet)
Og kjøp inn stort sett alt,, Da har du, og kan lage store porsjoner med middag og fryse ned ..
Ikke en rest som går til spille..

Så som dere ser ,i dag blir det nydelig pølsefrikassse, Enkelt og veldig kjekt å ha i fryseren .)

Pølsefrikasse 🙂

Første middagen gubbers lærte meg og lage,,
Så her er min versjon :

Jeg tredobler som regel denne og fryser ned i passende
aluminiums former,…

 

1 medisterpølse
1 sellerirot
2 persillerot
Halv pose frossen amerikansk grønnsaksblanding
smør
mel
salt, pepper, muskat og ingefær.

Skrell og kutt opp sellerirot og persillerot i biter.
Kok de møre (ta vare på vannet du kokte de i )
Smelt smør og rør inn mel , spe med vannet fra røttene.
Fjern skinnet og kutt pølsa i halvmåne biter.
Ha den oppi sausen med grønnsakene og røttene. Smak til med salt,pepper,muskat og ingefær 🙂

Serveres med poteter og finhakket persille 🙂

Så med det ønsker jeg dere alle en Super fin mandag 🙂
Lag deg en fin dag, for det fortjener DU ! ❤️🤗

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg