En ulykke kommer sjelden alene

Jada alle gode ting er 3 ?  For da røyk nemlig vaskemaskinen og dataen til gubben 🙁
Men vi lever og alt er ellers bra 🙂 Og vi kan vel egentlig bare flire av hele situasjonen.
Sånn er det vel å bli gammal, og tinga rundt meg er igrunn ganske gamle de og 🙂
Men vi har en nydelig hage,flotte dyr, fryser/kjøleskap fullt av mat. Masse å være glad for . Så da velger jeg nettopp det. Være glad 🙂
Alexandra var så snill og dele en supergod oppskrift med meg i går så her kommer den  :
Samosa :

Har du tacolomper til overs etter tacoen? Prøv samosa!

!/2 gul løk
¼ grønn paprika
400 gr kjøttdeig av storfe
1 pakke revet cheddar og mozarella
7 store tacolomper(det antallet du har igjen etter tacoen 🙂
salt og pepper
Vann til passe lim konsistens
ananas om ønskelig

Stek opp fyllet og hell det over i en sil . Dette av erfaring da for vått fyll fører til at samosaene sprekker.
Bland opp mel limet.
 

 Kutt lompene i to. Pensle halve den rette kanten 
 

og brett slik at du får et kremmerhus.
 

 

Når du har brettet alle kan du begynne med å fylle dem. Jeg smurte nacho cheese dip
inni først, slik at osten jeg la i ble godt fordelt oppover kantene. 
 

 

Pass på at det er igjen en liten kant øverst i kremmerhuset ditt, her pensler du på mer av mellimmet slik at du kan klemme de sammen og lukke.
 

Frityr stek de ferdig limte samosaene. De må snus etter omtrent et minutt også steke ferdig på andre siden 
Server med valgfrie dipper og en enkel salat. Min favoritt er guacamole
Stor takk til Alexandra for bilder og oppskrift 🙂
Her blir det Blomkål , pølse grateng i dag. (fra fryseren)

Oppskrift her :https://miniblogg.no/lindasmat/119491/skinke-og-blomkaalgrateng.html
 Håper dere har en fin mandags kveld og at ting virker hos dere 🙂

Var forresten på haste time hos legen i dag, 3 kortison sprøyter rett i hofta , ta det med ro i ca 3 dager, hvis jeg ikke merker stor forskjell da må jeg komme tilbake om 14 dager og få 3 nye sprøyter ..Satser på at de her virker vi tenker jeg 🙂
Ta vare på hverandre 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg