En hyllest til Grillmat

Fra Alexandra

Grillmat i seg selv er ganske enkelt, og i disse dager kan man få kjøpt mye forskjellig og kanskje noe for en hver smak.

Det som alltid forvirrer meg er hvordan tilbehør jeg skal ha, til alle
de flotte ferdig marinerte/krydrede kjøttstykkene .
Så i dag lagde jeg mine favoritter for å dele med dere 🙂

Urtekrem

1/2 boks Creme Fraiche
Finhakket gressløk
Finhakket basilikum
Finhakket persille
1/2 ts salt
En skvis av en sitron

Bland sammen og sett til kjøling til resten er ferdig .
Du må ikke bruke de samme  urtene so i ingredienslisten,
men de du liker best , I dag hadde jeg ikke basilikum så denne byttet
jeg med dill  .🙂

 

Foliebakt balsamico løk

Olje
Løk
3 klyper maldon salt
Ca 2 ts balsamicoeddik
en klype eller to med finhalkket timian

Del løken i båter. Du kan bruke gul løk,rødløk eller sjalottløk.
Legg dette i en folieform eller på et stykke sølvfolie.
Dryss over olje, salt,timian og balsamico.

Pakk inn i sølvfolie over formen. Eller snurr sammen tuppen på arket ditt
så du får en liten pose . Stekes på grillen sammen med resten av maten .

 

Smakssatt Couscous

1,5 dl couscous
1,5 dl vann
En klype kanel
En klype hvitløkspulver
En klype salt
1 ts røkt paprika
En liten håndfull koriander
En liten tomat
Olje
En skvis med Lime

Kok opp vann med de tørre krydderene. Jeg bruker vannkoker og måler opp i et
desiliter mål sammen med krydderene. Ha couscous og vann i en bolle

og dekk med folie . Denne skal stå og trekke i 10 minutter. Imens kan du
hakke koriander og tomat. Når den er trukket ferdig, heller du over litt olje
(ca 1/2 ss) skviser ove rlitt lime og tilsetter tomat og koriander.
Bland rundt og den er klar til servering .🙂

 

 

Forresten må jeg også bare anbefale Pimento Cheese dip fra Rema1000.

Den er nydelig til alt av grillpølser med mykt skinn.🙂🙂
Nyt det som er igjen av sommeren  🥰 🥰

Stor takk til Alexandra fordi hun gidder å dele 🥰

Også får dere alle ha en superfin kveld og kose dere litt ekstra ..
Så prates vi i morra tidlig 🥰

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg