Det begynner så smått

Det begynner så vidt å bli grønt i hagen, blomsterknopper begynner å titte frem.
Rabarbraen kommer med sine spede skudd. Morelltre, epletre, pæretre og syrinene, alt våkner sakte til liv. Gud for en herlig tid vi går i møte. Akkurat nå er det opphold så jeg rakk å knipse noen bilder av vårt lille paradis .

Bekkeblomen våkner 🙂

Begynner å bli litt daff i fargene, men passer på uansett 🙂

Må jo bare ha flamingoer 🙂

Vårt lille paradis, med en katt 🙂 

Ellers i dag gleder jeg meg til  å gå tur med bikkja, fast rutine klokka 12.
Når man er uføretrygdet, så tror jeg det er viktig å ha rutiner. Sikkert veldig A4 av meg, men føler det passer for vår del. Vi går jo her og suller ,både gubben og jeg.
Opp klokka 7 om morran, så man får noe ut av dagen. Problemet er vel at i helgene så våkner jeg fortsatt klokka 7 ..Hahah..litt håpløst men det funker 🙂

Middag i dag blir fiskegrateng med poteter,smeltet persille smør og  litt grønnsaker . 
Oppskriften på fiskegrateng finner dere her :

Torskefilet (gjerne frossen)
Bacon terninger
Sjallotløk
Dijon sennep
Smør
Mel
Melk
Egg
Reven ost 
salt,pepper,muskatnøtt og ingefær

Start med å lag en tykk hvit saus, smelt smøret, Rør inn mel. Spe med melk til ganske tykk. smak til med salt,pepper, dijon sennep ,muskatnøtt og ingefær.

Kok fisken i lettsaltet vann, stek baconterningene i panna sammen med sjallotløk. 

Finn frem en stor ildfast form eller mange små (veldig kjekt å ha i fryseren)
Hell vannet av fisken og bryt opp i passe små biter, legg i ildfast form sammen med bacon og sjallotløk. (Du kan gjerne også ha kokt makaroni oppi )
Ha 2 egg oppi den hvite sausen og rør godt sammen.Hell oppi den ildfaste formen , bland godt og strø godt med revet ost på toppen .

200 grader i ovnen i ca 30 min ,til den blir fin og gyllen 🙂
 Håper dere alle har en trivelig dag / kveld ? 

Prates i morra ??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg