Chicken Noodle Soup

Lagde en porsjon av denne i går , for å ha i fryseren i porsjonspakker hvis jeg skulle få lyst på noe varmt til lunsj en dag 🙂 

10 kopper vann ( 2 liter)

4 kopper hønsekraft

1 ss salt

4 kyllinglår ( jeg hadde utbena lår i fryseren som jeg slang oppi)

2-3 gulrøtter

2 stangselleri

1 løk

2 ss oliven olje

1-2 hvitløksbåter (presset)

3 ss Dill

4 ss Jacobs Kyllingkrydder

 

Kok opp vann og kyllingkraft og salt. Ha oppi kyllinglår. Ha på lokk og la småkoke.

Hakk gulrot, stangselleri og løk. Stek løk og stangselleri til den blir gyllen.

Ha oppi gryta sammen med gulrot og hvitløk.

Her skal man egentlig ha oppi nudler, men siden jeg putter den i fryseren. Tar jeg bare frem “krafta” og tilsetter nudler rett i en kjele.

Ta ut kyllingbitene, fjern skinn og bein, og riv de i passe munn fuller.

Ha tilbake i gryta, tilsett kylligkrydderet og dill. smak til med mere krydder hvis ønskelig 

 Og det ble 8 fine lunsjer til meg 🙂

.

Kos dere , ha en strålende fin onsdag. Oppskrift på Kyllingfrikasse kommer senere i dag  🙂

Ta vare på hverandre 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg