Chicken Francese Al’a Gladkokken

Mandag, og nye muligheter. Helt fantastisk å våkne til nr 2 på miniblogglista. Med 120 lesere.. Helt vannvittig . TUSEN TAKK :)) Betyr veldig mye for meg at noen orker å lese alt jeg skriver…
Gleder meg til en uke full av nye muligheter og utfordringer. Hehe utfordringene står ikke akkurat i kø . Går stort sett i samma tralten hver dag. Men man må glede seg over de små øyeblikkene har jeg funnet ut.. Da jeg fikk beskjeden for mange år siden at ,nei deg har vi ikke bruk for .. du er uføretrygdet..Vel det var ikke det de sa altså men det føltes sånn. Helt forferdelig. Knær, ankler og fingre er stort sett ikke bra..og ja jeg kjempa i mange år for å få uføretrygd ,men da beskjeden kom fikk jeg helt dilla. Brukte 14 dager på å grine og å føle at nå var livet over. Eneste jeg oppnådde med det var knall vondt i hodet og øyne som var så hovne at jeg nesten ikke klarte å se.. da bestemte jeg meg for at NEI dæven,., Her får jeg gjøre det beste ut av ting.. Tok meg litt tid å finne ut av ting . Men føler at jeg gjør nytte for meg i hverdagen og at jeg kan bety noe for andre . Og det er viktig 🙂 Så i dag skal jeg lage noe nytt til middag Chicken Francese, oppskrift fra Gladkokken,

Aldri laget det før ,men det ser så godt ut med sitron og kylling. Tror yndlingsfrukten min er sitron . Duften av sitroner…mmmmm… minner meg om sol ,sommer og varme . Beste føelsen ever…
Har nok blitt litt rar med åra her altså :-)). 

Men her er oppskriften :

Chicken Francese 

4 porsjoner

3 kyllingbryst
1 sitron
1 ss olivenolje
2 dl mel, til panering
2 egg , til panering
1 bunt fersk bladpersille
5 fedd hvitløk
1,5 dl hvitvin
4 dl kyllingkraft
4 ss smør
1,5 ss mel, til jevning av saus
1 klype salt 
Nykvernet pepper

Start med å dele kyllingbrystene i to på langs så de blir halvparten så tykke.
legg de halve kyllingbrystene mellom bakepapir eller plastfolie og bank de med kjevle eller liknende til de blir jevnt tykke.
Visp sammen egg og bladpersille i en bolle og ha i salt og pepper.
Dette skal bli som en omelett på utsiden av kyllingene. Dypp kyllingen først i mel,rist av og legg den i eggeblandingen. Legg rett over i en varm stekepanne med olivenolje. Stek på begge sider til den får en gylden farge .

Når kyllingen er ferdig stekt, flytt den over på en tallerken og ha smør og finhakket hvitløk i pannen. Når smøret har smeltet tilsetter du melet til jevning og rører jevnt. 
Tilsett hvitvin og la denne koke litt ned . Deretter sitron i skiver og tilslutt kyllingkraften.

Legg kyllingene tilbake i sausen og la småkoke i 10 min, og retten er klar . 
Server gjerne med hjemmelaget pasta (eller tagliatelle fra butikken)
For å pynte litt ekstra strø over revet parmesan og litt hakket persille..
 Det smakte nydelig og Brodern rett over gata får nok restene til Lunch i morra. Jeg klarer jo aldri å venne meg til at vi bare er 2 småspiste mennesker…
Hihihi blir hæppy naboer her da 🙂
Ha en nydelig mandags kveld og kos dere …

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg