Biff med brokkolisalat og hasselback poteter alá Snowden

Lørdag i dag, og ser ut til å bli en nydelig dag . Sola skinner, fuglene synger og vannnivået i dammen holder seg. Med andre ord ingen lekasjer.  Froskene legger egg for harde livet. Er ikke helt fornøyd med det altså, men de er fredet så om en mnd ca har jeg nok masse små froske babyer i dammen 🙂 Kan ikke annet en å smile ..

I dag blir det Biff med Brokkoli salat og Hasselback poteter alá Snowden.

Så her er oppskrift på brokkoli salat, som jeg fikk av svigermor 🙂

Brokkoli
Rødløk
Brigebæreddik 3 ts
Sukker 3 ts
Majones en halv pakke
Rømme en halv boks
Bacon 
Solsikkekjerner
Rosiner (det bruker ikke jeg)

Hakk brokkoli og rødløk i bittesmå biter. Bland eddik , sukker majones og rømme i en liten bolle. Stek baconet . Ha så alt oppi en stor bolle bland godt, bryt opp baconet og ha i passe mengde med solsikke kjerner 🙂

Hasselback poteter alá Snowden

Amadine poteter eller andre små poteter
salt
pepper
parmesan
meierismør

Skjær potetene i skiver, men ikke helt igjennom. Legg potetene mellom f.eks. skaftene på to tresleiver når du skal skjære dem, da skjærer du ikke helt igjennom.
Ha litt olje i en ildfast form. Legg potetene oppi . Inniellom hver del på poteten legg en tynn skive meieri smør. Ha på litt salt og pepper.
Bak potetene i ovnen på 200 grader i ca 20 min. Hvert 5 minutt ta en skje og hell det nå smeltede smøret over potetene. Etter ca 20 min når de er gyldne og litt myke ha over revet parmesan og ca 5 min til ovnen, Dryss over hakket persille tilslutt 🙂

Biffen steker jeg på vanlig måte, men lager også mykstekt løk til å ha som “topping” på biffen .

Og hvis man da tar et aldri så lite glass rødvin til så er lørdags kvelden igrunn ganske så perfekt .) Slenge beina opp etter middag og bare nyte kvelden 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg