Biff og bakt potet

I dag har jeg vel egentlig ikke brukt dagen til noe fornuftig i det hele tatt. Bare det helt vanlige, vaska tøy, reid opp senga, mata dyr.. Gått tur..Hmm,,Har reflektert masse i dag over hvor heldig jeg er som har det så bra. Mennesker og familie rundt meg som jeg verdsetter høyt. Jeg er ganske frisk og rask.. Og det er sommer og sol.. kan man bedre ha det. 

Så middag i dag er ikke så spesiell, marinert biff,mykstekt løk, bakt potet med rømmemix ala Linda. Sukkererter og mini gulrøtter stekt i smør med et lite dryss av sukker.

Marinaden til kjøttet fant jeg på nett, husker ikke hvor .

? kopp extra virgin olive oil 
2 hvitløksfedd (knust)
2 ss rødvinsedikk
? kopp soya sauce
¼ kopp honning
½ ts svart pepper
 
Bland alt dette sammen ,legg biffene i det . Gjerne natta over men iallefall et par timer .

Rømmemix ala Linda

Finhakk 1 løk
1 beger seterrømme
Roasted garlic and pepper krydder

Bland alt sammen godt i en bolle , superdigg og ha oppi bakt potet med mais for de som også liker det .

Potetene pakker jeg bare inn i folie, 250 grader inn i en time. Skru ned til 150 siste timen

Håper dere alle har det bra . … Sett pris på de små tingene i livet.. 

Ha en Kjempefin Lørdag !!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg