Biff og bakt potet

Nydelig dag i vente her på østlandet.. Gleder meg. Tøyd og strekt meg på yoga matta alt, og da starter
liksom dagen så bra.. Tar det litt rolig,grunnet fotball kne( etter et fall på gårdsplassen)
Så ble bare strekking i dag , men bedre en ikkenoe tenker jeg.. Har fått rekvisisjon til røngten så får se hva de finner ut 🤩

Så det blir en litt rolig dag i dag , bare noe små ting som må fikses..
Men middag blir det jo i dag og da 🤩
Biff,bakt potet og soppstuing står på menyen her 🤗

Så her er min måte og lage det på :

Soppstuing:

Champignon
Løk
Pepper
Smør
Fløte

kutt soppen i passe biter, hakk løken , smelt smør i steke panna. Ha oppi sopp og løk .
la det bli god brun farge på det, Ha på pepper og litt salt og fløte; La dette stå og surre ca 15 min .

Biff

Brunes på hver side i panna, Sett hele panna inn i ovnen på 225 grader , til
kjernetemraturen er 55 grader .

Bakt potet.

Pakk to store poteter inn i folie.
Sett stekeovnen på 250 grader, La potetene stå i en time, skru ned til 150 og la
de stå en time til .

Rømmedressing

1 løk , 1 boks rømme. Finhakk løken , ha oppi rømmen . Rør godt, smakssett med pepper eller
det krydderet  du liker best..
Har det oppi potetene samen med mais ..

 

Serveres og nytes med et glass god rødvin !

Så med det så ønsker jeg dere alle en superfin lørdag, Farsdag i morgen .
Så vi får se hva den dagen bringer ❤️
Ta vare på hverandre❤️ ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg